×

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت از خرداد ماه سال 91 تاکنون 15 هزار شغل جدید برای زندانیان در رشته‌های مختلف ایجاد شده است

چرا-کسی-به-زندانی-آزاد-شده-شغل-نمی-دهد وکیل 

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: از خرداد ماه سال 91 تاکنون 15 هزار شغل جدید برای زندانیان در رشته‌های مختلف ایجاد شده است.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان ا

رحیم مطهرنژاد ، اظهار کرد: بر پایه تعامل بین سازمان زندان‌ها، بنیاد تعاون زندانیان کشور و کمک موثر سازمان آموزش فنی حرفه‌ای حدود 100 هزار نفر از مددجویان در سطح کشور در حال طی کردن مراحل آموزش هستند که 70٪ از این مدد جویان پس از کسب مهارت و شرکت در آزمون ها گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می کنند که این توفیق بزرگی برای کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مجموعه قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: وقتی یک زندانی وارد زندان می‌شود، حداقل یک خانواده در معرض آسیب اجتماعی قرار می‌گیرد. اگر قرار باشد مشکلات را در دل خودمان نگه داریم و اطلاع رسانی نکنیم و به کسی اجازه ندهیم برای‌مان کمکی داشته باشد، توفیقات بزرگی نخواهیم داشت.

 آزادی مشروط زندانیان - تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟ - اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت   

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور خاطرنشان کرد: در مراکز و زندان‌هایی که کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال داریم، آمار خوبی از عملکرد مددجویان بعد رهایی وجود دارد. در برخی از استان‌ها بر اساس آماری که ارائه دادند 400 نفر از مدد جویان بعد از آزادی وام اشتغال گرفتند و 399 نفر به‌موقع اقساط شان را پرداخت کردند.

مطهرنژاد با بیان اینکه این موفقیت بزرگی محسوب می‌شود، افزود: این نشان می‌دهد کار اصلاح و تربیت اثربخش بوده و نشان می‌دهد کار حرفه‌آموزی و اشتغال موثر بوده است؛ بنابراین ما در مجموعه بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها توانستیم بر روی مددجویان اثر بگذاریم.

وی اظهار کرد: زندانی در دو مقطع نیاز به کار و حمایت دارد، یکی زمانی که در زندان است و به عنوان مددجو به حرفه‌آموزی، اشتغال و کمک ما نیاز دارد و دیگری بعد از آزادی است. جامعه باید بداند زندانی پس از آزادی نیاز به اشتغال به‌کار دارد.

بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود - هدید به مجازات حبس مؤثرتر از اعمال حبس است

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: مردم و خیرین حاضر هستند برای آزادی زندانیان کمک کنند. سالانه بالغ بر 500 میلیارد تومان پول برای آزادی زندانیان از طرف خیرین و دولت پرداخت می شود، اما کسی حاضر نیست کار و شغل به زندانی آزاد شده بدهد. در خصوص بازگشت زندانیان به جامعه در کشور کوتاهی شده است. هر جا ما در ایجاد شرایط آموزشی، تربیتی، حرفه آموزی و اشتغال موفق عمل کردیم، آمار بازگشت به زندان کاهش پیدا کرده است.

مطهرنژاد ادامه داد: از خرداد ماه سال 91 تاکنون 15 هزار شغل جدید در رشته‌های مختلف ایجاد شده است، البته حضور زندانیان برای اشتغال در این کارگاه و کارخانه‌ها تابع مقررات زندان‌ها است و کمیته طبقه‌بندی در واقع نظر می‌دهد زندانی در کدام قسمت مشغول به‌کار شود.

حبس تعزیری - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند

وی تصریح کرد: اگر بانک‌ها به تعهدی که طبق قانون تسهیلات تکلیفی که مجلس بر عهده‌شان گذاشته شده را عمل کنند می‌توانیم 30 هزار شغل دیگر اضافه کنیم. زیرا طبق قانون باید سالانه یک هزار و 440 میلیارد تومان به ما تعلق می‌گرفت که از سال 91 این امر محقق نشد و هیچ یک از بان‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.