×

بیشترین آمار زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر است

بیشترین آمار زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر است

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت در سال 92 بیش از 4 هزار نفر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر وارد زندان‌های استان شده‌اند، به طوری که جرایم 80 درصد زندانیان اندرزگاه نسوان مربوط به مواد مخدر است

بیشترین-آمار-زندانیان-مربوط-به-جرائم-مواد-مخدر-است وکیل 

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: در سال 92 بیش از 4 هزار نفر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر وارد زندان‌های استان شده‌اند، به طوری که جرایم 80 درصد زندانیان اندرزگاه نسوان مربوط به مواد مخدر است.

اهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است - نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر - روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز 

"سیدحشمت حیات‌الغیب" اظهار داشت: متاسفانه در سال 92 بیش از 4 هزار نفر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر وارد زندان‌های استان شده‌اند.
 
وی افزود: به دلیل وجود جاده ترانزیت در حاشیه یزد، جرم بیش از نیمی از زندانیان یزد مربوط به مواد مخدر است و حدود 60 درصد زندانیان استان بدون سابقه و برای نخستین بار به زندان افتاده‌اند.
 
حیات‌الغیب درباره جرایم مواد مخدر مرتبط با زنان نیز گفت: جرایم 80 درصد زندانیان اندرزگاه نسوان مربوط به مواد مخدر است.

 جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد -  عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر - اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود - هدید به مجازات حبس مؤثرتر از اعمال حبس است - حبس تعزیری - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند
 
مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: قانون برای افرادی که مخل نظم جامعه هستند، زندان و جدا شدن از جامعه را در نظر گرفته است، اما رویکرد سازمان زندان ها اصلاحی و تربیتی است و تلاش می‌کند تا مددجویان بتوانند بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.
 
وی با اشاره به تاثیرات اقدامات اصلاحی و تربیتی بر مددجویان و عدم بازگشت آنها به زندان، افزود: زندان نقش بی‌بدیلی در آرامش، نظم و امنیت اجتماعی دارد.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان است -  چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟
 
حیات‌الغیب ادامه داد: شیوه‌های زندانبانی متحول شده و آموزش‌های اصلاحی و تربیتی جایگزین شیوه‌های پلیسی قبل از انقلاب شده است.

حیات‌الغیب در پایان گفت: ترویج فرهنگ با محوریت قرآن و نماز، تقویت جسمی و توجه به ورزش و تربیت بدنی زندانیان، اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان، طبقه‌بندی زندانیان بر اساس نوع جرم، سن و سابقه، امنیت درون زندان‌ها و رعایت حقوق زندانیان که مورد توجه سازمان زندان‌ها است، از سیاست‌های کلی سازمان زندان‌های کشور محسوب می‌شود که مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌ها به عنوان آخرین حلقه زنجیر اصلاح و تربیت فعالیت‌های خوب و سازنده‌ای دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.