×

تبلیغات اینترنتی بدون مجوز ممنوع شد

تبلیغات اینترنتی بدون مجوز ممنوع شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد کلیه دارندگان پروانه فعالیت موظفند در درخواست‌های خود برای کلیه تبلیغات نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه و را به شرکت ارائه‌‌کننده تبلیغات ارائه کنند

تبلیغات-اینترنتی-بدون-مجوز-ممنوع-شد

به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای در زمینه دستورالعمل نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی دارندگان پروانه ارائه خدمات و ارتباطی و فناوری اطلاعات تدوین شد.

جرایم سایبر از نگاهی دیگر - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - جرم شناسی سایبر - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت اول - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت دوم - دفاع از حریم خصوصی در محیط سایبر - بررسی جرایم سایبری - جرایم سایبری پس از پیدایش اینترنت 

در متن مصوبه 192 این کمیسیون که از آن با عنوان «دستورالعمل نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات» یاد شده آمده است: «کلیه دارندگان پروانه (ارائه کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات دارای پروانه فعالیت از سازمان) موظفند در درخواستهای خود برای کلیه تبلیغات اعم از تبلیغات در بیلبوردها، رسانه‌های جمعی، تبلیغات اینترنتی و امثالهم، نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، موضوع پروانه، قلمروی فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی را به نهاد، سازمان و یا شرکت ارائه کننده تبلیغات ارائه کنند.

 بررسی مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر - صلاحیت کیفری در فضای سایبر - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران 

همچنین براساس این مصوبه لازم است کلیه دارندگان پروانه از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درصورت درخواست برای تبلیغات با نام تجاری، قبلا مراتب را به این سازمان اعلام کنند.

علاوه بر این دارندگان پروانه موظف شده‌اند در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود، خلاصه موضوع پروانه و مرجع صدور آن را اعلام کنند.

در ارتباط با تبلیغات مکتوب نیز اعم از تبلیغات در بیلبورد‌ها، جرائد و اینترنت، اینگونه عنوان شده است که باید نام کامل شرکت مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، قلمروی فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی با فونتی مناسب و کاملا شفاف و خوانا اعلام شود.

همچنین کلیه‌ی دارندگان پروانه از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات براساس این مصوبه موظف شده‌اند در تابلوهای شرکت و نمایندگی‌های مجاز نام کامل مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه و نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خود را درج کنند.

همچنین به موجب این مصوبه از شرکت‌ها خواسته شده است در سربرگ‌های خود نیز این اطلاعات را منتشر کنند.

ویژگیهای حقوقی تروریسم سایبری - ماهیت جرایم سایبری

براساس مصوبه 192 کلیه‌ی دارندگان پروانه ملزم به ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی شده و باید جهت درج نام کامل مندرج در پروانه، شماره پروانه، مرجع صدور پروانه، قلمروی فعالیت، شماره تلفن حداقل یکی از دفاتر مرکزی و پشتیبانی و همچنین اطلاعاتی از قبیل آدرس دفاتر مرکزی و شعب و نمایندگی‌ها و دفاتر فروش، نمونه قرار‌داد مشترکین تایید شده از سوی سازمان، توافق‌نامه سطح خدمات، نوع خدمات و تعرفه‌ی آنها و لینک سامانه 195 در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اقدام کنند.

علاوه بر این کلیه دارندگان پروانه مجاز به هیچ‌گونه فعالیت ضد رقابتی در تبلیغات خود نبوده و تخلف در اجرای مفاد این دستورالعمل به منزله‌ی عدم ایفای تعهدات پروانه‌ای خواهد بود.

نقل از «نسیم»

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.