جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره 09125908241 در تماس باشید.

ضربه به سر عامل اصلی مرگ و میر در تصادفات

رییس سازمان پزشکی قانونی علت اصلی نیمی از مرگ و میرها در تصادفات (مقالات مرتبط تصادف - سوالات مرتبط تصادف) را حوادث جاده‌ای خواند و گفت: متاسفانه حوادث جاده‏ای همچنان قربانی می‎گیرد.

تبعات حقوقی فرار از صحنه تصادف - از صحنه تصادف فرار نکنید - تصادف منجر به قتل توسط راننده بدون گواهینامه - روند قانونی رسیدگی به تصادف منجر به جرح - پس از تصادف چه باید کرد ؟ - بررسی جرایم مربوط به حوادث رانندگی و تسهیلات بیمه شخص ثالث - کمک به مصدوم ، شاه کلید کاهش مجازات - زوایای حقوقی قتل غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی 

دکتر «احمد شجاعی» با اشاره به کاهش 7/5 درصدی تلفات جاده‌ای در سه ماه نخست سال 93 اظهار کرد:‌ در سه ماهه نخست سال 92 تعداد تلفات جاده‌ای 4 هزار و 522 نفر بود که این مقدار در زمان مشابه سال 93 به تعداد 4 هزار و 392 نفر رسیده است. در فروردین امسال 6/5 و در اردیبهشت ماه 6/7، کاهش تلفات داشتیم و در خرداد 6/4 تلفات جاده‌ای افزایش پیدا کرد که در مجموع با کاهش 7/5 درصدی روبه رو بودیم.وی افزود: آمار مرگ و میر در جاده‌های برون‌شهری برابر 8/64 درصد، درون‌شهری 2/26 درصد و جاده‌های خاکی و روستایی 4/8 درصد است.

ابعاد قتل غیرعمد در جرایم رانندگی - سیر قضایی رسیدگی به حادثه رانندگی منجر به مرگ -  بحثی درباره آثار حقوقی حوادث رانندگی - بررسی حقوقی مسئولیت ناشی از حوادث رانندگی 

  استان فارس، در رأس حوادث جاده‌ای

رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه بیشترین حوادث جاده‌ای با رقم 4/60 درصد مربوط به معابر برون‌شهری است، یادآورشد: بیشترین تلفات در سه ماهه نخست سال 93 مربوط به استان فارس با 403 نفر، استان تهران با 334 نفر و استان خراسان رضوی با 329 نفر است. همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد با 42 نفر و اردبیل با 49 نفر کمترین تلفات را داشته‏اند.وی همچنین بیان کرد: بیشترین مرگ و میر برای استان سیستان و بلوچستان با 7/26 درصد و کرمان با 4/16 درصد است. سمنان و البرز بیشترین کاهش مرگ و میر در سه ماهه نخست سال 93 را دارند.شجاعی گفت: آمار تلفات مرد و زن به ترتیب برابر با 8/76 درصد و 2/23 درصد است.

سیر رسیدگی به جرایم ناشی از  تصادفات رانندگی - ضربه به سر علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی ، مرگ نیمی از فوتی ها در محل حادثه - تقصیر در حوادث رانندگی - معرفی کتابی درباره مسئولیت مدنی حوادث رانندگی - تبعات کیفری صدمه غیرعمدی حوادث رانندگی

وی تلفات در زمان وقوع حادثه را با 4/40 درصد مربوط به رانندگان، 8/26 درصد مربوط به سرنشینان یا ترک وسایل نقلیه، 3/21 درصد مربوط به عابر پیاده دانست و گفت: در طیف سنی قربانیان از 10 سال و کمتر 8/10 درصد، بین 11 تا 17 سال 3/50 درصد، بین 18 تا 29 سال 27 درصد، بین 30 تا 49 سال 8/27 درصد و 50 سال به بالا 29 درصد در تصادفات (مقالات مرتبط تصادف - سوالات مرتبط تصادف) جاده‌ای جان خود را از دست دادند.شجاعی برخورد دو وسیله نقلیه را 2/46 درصد وبیشترین علت تصادفات دانست و اضافه کرد: واژگونی با 4/24 درصد، برخورد به عابر متوفی با 4/21 درصد، برخورد به شی ثابت با 4/5 درصد از دلایل دیگر تصادفات بود.وی علت اصلی مرگ و میر در تصادفات را ضربه به سر عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از مرگ و میرهای تصادفات جاده‌ای به دلیل ضربه به سر است و بعد از آن شکستگی‌های متعدد، خونریزی، علل اشتراکی  از عوامل دیگر مرگ و میر در جاده است.رییس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد:‌ 3/50 متوفیان در محل حادثه از دنیا رفته‏اند، 4/8 درصد در حین انتقال به بیمارستان و 40 درصد در بیمارستان فوت کرده‏اند. وی همچنین به نحوه انتقال مجروحان به بیمارستان اشاره کرد و گفت: 1/85 درصد از مجروحان به وسیله آمبولانس، 5/10 درصد به وسیله وسایل عبوری، 6/0 درصد توسط خودروی پلیس، یک درصد به وسیله سایر وسایل نقلیه و 8/2 درصد به صورت نامعلوم به بیمارستان منتقل شده‏اند.