×

نامه کانون وکلای دادگستری مرکز به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

نامه کانون وکلای دادگستری مرکز به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ا سلام احتراما به پیوست تبصره الحاقی به ماده 33 لایحه جامع وکالت و بند الف الحاقی به ماده 142 همان لایحه تقدیم حضور می گردد

نامه-کانون-وکلای-دادگستری-مرکز-به-ریاست-محترم-جمهوری-اسلامی-ایران

با سلام احتراما به پیوست تبصره الحاقی به ماده 33 لایحه جامع وکالت و بند الف الحاقی به ماده 142 همان لایحه تقدیم حضور می گردد

بررسی لایحه جامع وکالت - اعلام وصول لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام، احتراماً به پیوست تبصره الحاقی به ماده 33 لایحه جامع وکالت و بند الف الحاقی به ماده 142 همان لایحه تقدیم حضور می گردد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

متأسفانه پس از تصویب نهایی لایحه جامع وکالت در جلسه مورخ 18/4/93 هیأت محترم وزیران و اطلاع رسانی آن در خبرگزاری دولت و سایر خبرگزاری ها، حسب اطلاع واصله، در یک اقدام خلاف قاعده تبصره و بند مذکور که ناقض صریح استقلال کانون های وکلای دادگستری است به متن لایحه الحاق گردیده است. تفویض اختیار احراز صلاحیت اعضای هیأت نظارت به کمیته ای متشکل از رؤسای شعب دادگاه عالی انتظامی قضات دخالت صریح در امور وکالت دادگستری و نقض صریح استقلال آنها می باشد و تفویض اختیار تصویب آیین نامه اجرائی ماده 33 و سایر مواد نیز به رییس محترم قوه قضاییه در حالی که این آیین نامه ها به موجب تبصره ماده 12 قانون تشکیلات و دادرسی دیوان عدالت قابل ابطال در دیوان عدالت اداری نیست،  اعطای مجوز دخالت در امور کانون های وکلای دادگستری بدون در نظر گرفتن حق هر گونه اعتراض در مرجع صالحه می باشد. نظر به اینکه این تغییرات خلق الساعه که بعد از تصویب نهایی لایحه در دولت صورت گرفته است ، اساس استقلال نهاد وکالت را خدشه دار می نماید ، از محضر آن مرجع عالیقدر استدعا دارد نسبت به درخواست عاجل توقف ارسال لایحه با تغییرات مذکور به مجلس و مآلاً حذف تبصره و بند مذکور از لایحه جامع اقدام شایسته را مبذول فرمایید.

   رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز

   دکترعلی نجفی توانا

منبع : کانون وکلای مرکز

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.