×

فروش ادوات و لوازم جاسوسی مصداق بارز جرم است

فروش ادوات و لوازم جاسوسی مصداق بارز جرم است

فروش ادوات و لوازم جاسوسی مصداق بارز جرم است

فروش-ادوات-و-لوازم-جاسوسی-مصداق-بارز-جرم-است وکیل 

موسی قربانی - عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی    

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از ادوات جاسوسی خانگی که اخیراً به طور وسیع در جامعه مورد استفاده قرارگرفته است گفت: خرید و فروش هرگونه لوازم جاسوسی، مصداق بارزجرم است و پیگرد قانونی دارد. موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت برخورد پلیس با افرادی که اخیراً اقدام به فروش ادوات جاسوسی خانگی کرده اند بیان داشت: فروش ادوات و لوازم جاسوسی، قطعاً اقدام مجرمانه ای است که انجام آن به هر نحو ممکن زشت و قبیح است و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی سایت‌های داخلی اخیراً به تبلیغ و فروش ادوات جاسوسی خانگی اقدام کرده‌اند و این لوازم را به سادگی در اختیار شهروندان قرار داده‌اند، افزود: خرید و فروش هر ابزار جاسوسی خلاف قانون و علیه امنیت ملی است که باید به طور جدی با عاملان آن برخورد شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هشتم تاکید کرد: البته برخی لوازم و ادوات چند کاربردی هستند واثبات اینکه برای چه منظوری مورد استفاده قرار گرفته است کاری وقت گیر است.

وی با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان و قانون شکنان در اولویت کارنظام قرار دارد، گفت: برخورد با افرادی که امنیت ملی را تهدید می کنند و به عنوان یک خطربرای جامعه به حساب می آیند در اولویت کار نظام قرار دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم تاکید کرد: البته قوانین جامع و کاملی برای برخورد با افرادی که امنیت اجتماعی را تهدید می کنند وجود دارد و نیاز به مصوب کردن قوانین جدیدی نیست ولی در صورت کاستی و نقض قانون مجلس موظف است این کاستی را رفع کند.

وی یادآور شد: در شرایطی که دولت یا قوه قضاییه درخصوص موضوعی احساس خلع قانونی داشته باشند، با ارائه لایحه‌ی فوریتی به مجلس ، می تواند در راستای رفع هرچه سریع تر این خلع اقدام کنند.

قربانی با اشاره به اینکه درخصوص برخورد با جرائم جزایی با کمبود قانون مواجه نیستیم، اظهار داشت: درخصوص تخلفات جزایی؛ قانون‌گذار این اختیار را به قضات داده که درصورت نیاز و خلع قانونی، با استناد به مسائل فقهی تعیین تکلیف کرده و حکم صادر کنند.

نماینده مردم قائنات در خانه ملت ، تاکید کرد: پلیس موظف است در برخورد با متخلفان و افرادی که در راستای فروش ابزار و ادوات جاسوسی خانگی اقدام ، و برای فروش آن تبلیغ کرده اند بدون کوچکترین ملاحظه ای، برخورد جدی داشته باشد.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.