×

بیانیه نشست حقوق زنان و کودکان در فرآیند عدالت قضایی

بیانیه نشست حقوق زنان و کودکان در فرآیند عدالت قضایی

بیانیه نشست حقوق زنان و کودکان در فرآیند عدالت قضایی

بیانیه-نشست-حقوق-زنان-و-کودکان-در-فرآیند-عدالت-قضایی

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

نشست تخصصی حقوق زنان و کودکان در فرآیند عدالت قضایی با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، در این بیانیه‌ آمده است: با پیروزی انقلاب اسلامی در جهت تبیین دیدگاه اسلام در زمینه‌ی حقوق زنان به منظور فراهم ساختن شرایط رشد و توسعه‌ی همه‌جانبه کشور از طریق وضع قوانین جدید،اصلاح یا نسخ قوانین و مقررات گذشته تلاش فراوان شده است.

بر همگان مبرهن است که شرط لازم برای رشد و پیشرفت کشور، توجه‌ی خاص به حقوق زنان و فراهم نمودن زمینه‌ی مناسب برای توانمندسازی آنها است.در حقیقت شناخت و ارتقای حقوق زنان و کودکان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود.

لذا ما حقوقدانان، قضات و وکلای زن در نشست تخصصی حقوق زنان و کودکان در فرآیند عدالت قضایی بار دیگر بر این مهم تاکید کرده و نکاتی را به شرح ذیل مورد تاکید مجدد قرار می‌دهیم:

1-ضرورت رفع خلاهای قانونی و بازنگری در مقررات مدنی و کیفری زنان و کودکان به منظور پیشگیری و حمایت هرچه بیشتر آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی.

2-ضرورت نظارت، کشف و برخورد جدی با موارد نقض حقوق زنان و کودکان که خلاف قانون و شرع مقدس اسلام است.

3-ضرورت اجرای کامل منشور حقوق و مسوولیت‌های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر اجرای صحیح آن.

4-ضرورت تدوین آیین‌ دادرسی ویژه‌ی کودکان و دعاوی خانواده.

5-ضرورت تدوین موارد اشتراک و افتراق حقوق بشر اسلامی با حقوق بشرغربی و برخورد فعالانه و پرهیز از برخورد انفعالی در محافل حقوقی و بین‌المللی.

6-فراهم شدن زمینه‌ ارتقای شغلی بانوان قاضی به تناسب سنوات و تجارب قضایی

7-افزایش حضور بانوان حائز شرایط قضایی، فقهی، حقوقی در مراکز تصمیم‌گیری ومدیریت کلان قضایی که هیچ گونه منع شرعی و قانونی ندارد مانند عضویت در شورای عالی قضایی و حقوقدانان شورای نگهبان.

8- تخصیص بودجه و حمایت لازم جهت حفظ حقوق زنان و کودکان بزه‌دیده و خانواده‌ی زنان بزهکار

9-محکومیت شدید نقض حقوق کودکان و زنان در کشورهای غربی و کشورهای درگیر در مناقشات مسلحانه فلسطین اشغالی

10- ما بار دیگر ضمن محکومیت اسلام ستیزی وحجاب‌ستیزی در کشورهای غربی و جنایت ارتکابی علیه شهید الشربینی و تاکید مجدد بر لزوم پیگیری مجازات علنی قاتل وی بر ضرورت پیگیری گزارش گلدستون در مجمع عمومی وشورای امنیت و مجازات جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی تاکید می‌نماییم.

در نهایت امیدواریم با هم‌اندیشی و ارتباط موثر و نزدیک‌تر حقوقدان و استمرار این گونه نشست‌ها و ارتقای وضعیت حقوقی و رعایت قوانین مربوط به زنان،کودکان و خانواده کمک بیشتری نماییم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.