×

دوری زنان از حجاب و عفاف، بی بندوباری را رواج می دهد

دوری زنان از حجاب و عفاف، بی بندوباری را رواج می دهد

یک مدرس حوزه و دانشگاه‌های ماکو‌ گفت دوری بانوان از عفاف و حجاب جامعه را از لحاظ اعتقادی به خطر می‌اندازد و بی‌بند و باری را رواج می‌دهد

دوری-زنان-از-حجاب-و-عفاف،-بی-بندوباری-را-رواج-می-دهد

یک مدرس حوزه و دانشگاه‌های ماکو‌ گفت: دوری بانوان از عفاف و حجاب جامعه را از لحاظ اعتقادی به خطر می‌اندازد و بی‌بند و باری را رواج می‌دهد.

عدم رعایت حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی قانونا جرم و مرتکب آن مستوجب مجازات تعزیری است - حجاب و جنبه روانی حجاب - قانون عفاف و حجاب ابهام ندارد - مانور مانکن ها در برابر چشم قانون گذاران و مجریان حجاب وعفاف 

حجت‌الاسلام سیامک جعفر‌زاده، در رابطه موضوع عفاف و حجاب در زمان فعلی، اظهار کرد: زمانی‌که بانوان از عفاف و حجاب دور می‌شوند تربیت نسل‌های بعدی نیز به خطر می‌افتد زیرا بانوان به‌عنوان مادران خانواده نقش مهمی در نوع تربیت فرزندان خویش دارند.

وی ادامه داد: بحث عفاف و حجاب در جامعه برای بانوان به‌صورت شایع‌تری مطرح است، ولی این بدین معنا نیست که این مباحث شامل حال آقایان نمی‌شود زیرا رعایت و حفظ شئونات اسلامی برای آقایان نیز واجب و ضروری است و آقایان مسلمان باید افرادی در شان جامعه اسلامی باشند.

متهم به اتهام عدم رعایت حجاب اسلامی خارج از محدوده کیفرخواست و خارج از صلاحیت دادگاه محکوم شده است - دفترچه جریمه خودرو افراد بی حجاب 

جعفرزاده با اشاره به آیات و روایاتی از قرآن کریم، گفت: بانوان به‌دلیل ظرافت‌های جسمی و جذابیت‌های خاصی که دارند بیشتر باید عفاف و حجاب خود را رعایت کنند و زیبایی‌های خود را از نا‌محرمان بپوشانند و در زمان سخن‌ گفتن با نامحرمان صدای خود را نازک نکنند و زمانی‌که راه می‌روند قدم‌های خود را با متانت بردارند تا افراد هوس‌باز به وی طمع نکنند و آزار‌ی به وی نرسانند.

وی افزود: افراد مختلفی در جامعه وجود دارند ‌که از لحاظ اعتقادی اعتمادی به آن‌ها نیست و در حال حاضر نیز مد‌ها و رنگ‌های خاصی مورد توجه فرقه‌های شیطان‌پرستی قرار گرفته است که قطعاً جوانان آگاهی‌های لازم را در جهت دوری از این گونه نمادها و رنگ‌ها ندارند.

وی با اشاره به احادیثی از ائمه معصومین(ع)، ادامه داد: توصیه‌های اسلام برای رعایت حجاب و عفاف برای بانوان و آقایان برای این است که شخصیت متعالی انسان جلوه پیدا کند و هنرها و استعدادهای او نادیده گرفته نشود و آن‌ها را از خطرات احتمالی و هجمه‌های غیراخلاقی محافظت کند.

مجازات بدحجابی - ممانعت از ورود دختران با حجاب به مدارس مخالف حقوق بشر است 

این مدرس حوزه گفت: بانوان و آقایان باید از استفاده از بعضی رنگ‌ها که دارای جذابیت هستند و انسان را به‌صورت نا‌خود‌آگاه به‌سوی خود جذب می‌کنند خود‌داری کنند و از استفاده از پوشش‌های نا‌متعارف که باعث توجه عوام به آنان می‌شود، دوری کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.