×

کتاب اصول فقه مهارتی نگاهی به قانون از دریچه اصول فقه

کتاب اصول فقه مهارتی نگاهی به قانون از دریچه اصول فقه

کتاب اصول فقه مهارتی اولین اثری است که قوانین مرجع همچون قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را با مباحث اصولی تطبیق داده است

کتاب-اصول-فقه-مهارتی-نگاهی-به-قانون-از-دریچه-اصول-فقه

کتاب اصول فقه مهارتی اولین اثری است که قوانین مرجع همچون قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را با مباحث اصولی تطبیق داده است.

 جزوه اصول فقه - پیوندهای فقه و اصول فقه - ویکی فقه دانشنامه ای برای فقه و اصول - فقه امامیه و حقوق قراردادها - قلمرو فقه  و حقوق 

 آشنایی با کتب مرتبط با مسائل حقوقی و توصیه آنها برای مطالعه، یکی از راه‌هایی است که می‌توان روند عمومی‌سازی مطالعه و کسب آگاهی‌های حقوقی را در میان آحاد مردم جامعه باب کرد.

در همین زمینه جدیدترین کتب حقوقی به فواصل زمانی مختلف در گروه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، منتشر خواهد شد.

دانلود کتاب راهنمای جامع اصول فقه - جزوه اصول فقه قسمت اول (ویژه آزمون کارآموزی وکالت)

معرفی کتاب اصول فقه مهارتی

کتاب اصول فقه مهارتی نوشته روح‌الله خلجی اولین اثری است که قوانین مرجع همچون قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را با مباحث اصولی تطبیق داده است.

 از آنجا که حقوق موضوعه ایران بر پایه و اساس فقه امامیه استوار است و از طرفی دانش اصول فقه ابزاری برای تفسیر و تأویل قانون به شمار می‌رود و در فقدان نص قانونی، قواعد و منابع ایجاد حق را از آراء قضائی استخراج می‌کند، نیاز بود تا مجموعه‌ای تدوین شود که مواد قانونی را بطور مجزا با قواعد اصولی تطبیق دهد.
 
نویسنده این کتاب که دانش آموخته حوزه و دانشگاه است با رویکرد ویژه‌ای نسبت به آزمون وکالت و با توجه به سبک و سیاق طرح سؤالات اصول فقه در این آزمون، نکات اصولی مواد قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را استخراج کرده و در کنار آن موادی از قوانین فرعی را که حاوی همان نکات بوده را جای داده است.
 
در این اثر، همراه با نکات اصولی، نکته های تطبیقی و آموزشی نیز ذکر شده تا خواننده، مهارت و قدرت تطبیق حقوق  موضوعه را با اصول فقه کسب کند و در صورت رویارویی با مواد  قانونی  جدید در آزمون وکالت توان پاسخگویی را  داشته باشد. با این وجود، پدیدآورنده در روند نگارش کتاب ویژگی اختصار و خلاصه‌نگاری را کنار نگذارده است.

کتاب اصول فقه مهارتی شامل دو فصل اصلی است که قانون مدنی و قانون آئین دادرسی مدنی را دربرمی‌گیرد و فصل دیگر آن که بطور ضمیمه به کتاب ملحق شده، بازگو کننده روش مطالعه درس اصول فقه برای شرکت در آزمون وکالت است.

گفتنی است؛ چاپ نخست این کتاب از سوی انتشارات نیکبخت در بهمن ماه 1392 منتشر شده است

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.