×

نامه گروهی از حقوقدانان به بان کی مون در اعتراض به تحریم صنعت هواپیمایی ایران

نامه گروهی از حقوقدانان به بان کی مون در اعتراض به تحریم صنعت هواپیمایی ایران

گروهی از حقوقدانان بین‌الملل در پی سقوط هواپیمای مسافربری در تهران و کشته شدن 39 نفر به دبیر کل سازمان ملل متحد نامه‌ای نوشته‌اند

نامه-گروهی-از-حقوقدانان-به-بان-کی-مون-در-اعتراض-به-تحریم-صنعت-هواپیمایی-ایران

گروهی از حقوقدانان بین‌الملل در پی سقوط هواپیمای مسافربری در تهران و کشته شدن 39 نفر به دبیر کل سازمان ملل متحد نامه‌ای نوشته‌اند.

تحریم - تحریم در حقوق بین الملل - دلایل حقوقی تحریم کنندگان بین المللی - مشروعیت حقوقی تحریم اقتصادی - بررسی مشروعیت تحریم ها از منظر حقوق بین الملل

 متن نامه گروه حقوقدانان بین‌المللی محامی که حسین احمدی نیاز در اختیار ایسنا قرار داده به شرح زیر است:

جناب آقای بان کی مون

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

با سلام

احتراما همچنانکه حضرتعالی آگاه هستید سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی در تاریخ 19/ 5/ 93 در تهران هنگام برخاستن، بر اثر فرسوده بودن قطعات هواپیما بوده است که در این سانحه 39 نفر مسافر و خدمه جان خود را از دست داده که چند نفر کودک نیز در میان کشته شدگان است و تعدادی از شهروندان تهرانی نیز بر اثر سقوط هواپیما در منطقه مسکونی مجروح شدند.

تحریم ها مصداق نقض حقوق بشرپساتحریم و ضرورت تسریع در تصویب آیین دادرسی تجاری

جناب آقای دبیر کل حضرتعالی نیک می دانید ناوگان و سازمان هواپیمایی مسافری ایران سی سال است که مشمول تحریم قرار گرفته است. تحریمی غیرمنصفانه، غیر انسانی و ظالمانه که متاسفانه تاکنون خیلی از شهروندان ایرانی بر اثر سقوط هواپیماهایی که ناشی از این تحریم ها فرسوده بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

آقای دبیر کل این تحریم های ظالمانه منطبق با قواعد، اصول و مقررات حقوق بین الملل علی الخصوص منشور ملل متحد و ایکائو نیست؛ زیرا هواپیماهای مسافربری روزانه در ایران شهروندان مدنی را جابجا می‌کنند و این تحریم‌ها علیه ناوگان هواپیمایی ایران موجب مخاطرات زیادی برای مردم و مسافران شده است. بنابراین شما به عنوان دبیر کل آن سازمان مسئول عواقب این تحریم ها علیه ناوگان هواپیمایی ایران هستید و اکنون این سوال را مطرح می‌کنم که چگونه به کودکان و خانواده های این مسافران که چشم انتظار آنان بوده‌اند و اکنون جان باخته اند پاسخ می‌دهید.

ضرورت درخواست غرامت از سوی ایران نسبت به تحریم های ظالمانه - مغایرت تحریم های یک جانبه آمریکا با حقوق بین الملل 

ناوگان هواپیمایی مسافربری ایران صرفا برای حمل و نقل مسافر در ایران کاربرد دارد و هیچ هدف و کاربرد نظامی ندارد، اما شاهد تحریم غیرقانونی این بخش هستیم که جان شهروندان ایرانی را به خطر انداخته است در حالی که جان انسان‌ها از کرامت بشری برخودار است؛ لذا ما بعنوان یک تشکل غیردولتی در حقوق بین الملل این تحریمها را منشاء جان دادن این شهروندان می دانیم و آن را مخالف قواعد حقوق بین الملل بشر می دانیم و از حضرتعالی استدعای صدور دستور شایسته برای لغو این تحریمهای غیرانسانی داریم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.