×

سرنوشت لایحه حمایت از خانواده به زودی مشخص می شود

سرنوشت لایحه حمایت از خانواده به زودی مشخص می شود

سرنوشت لایحه حمایت از خانواده به زودی مشخص می شود

سرنوشت-لایحه-حمایت-از-خانواده-به-زودی-مشخص-می-شود وکیل 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس - الهیار ملکشاهی    
                                       
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه مجلس نهم به‌زودی تکلیف لوایح باقی مانده از مجلس هشتم را روشن می‌کند، گفت: برخی لوایح مانند لایحه‌های جرم زدایی و حمایت از خانواده، پس از اعلام وصول مجلس، در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی قرار خواهند گرفت. الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره تعیین تکلیف برخی لوایح قضایی و حقوقی باقی مانده از مجلس هشتم تصریح کرد: مجلس نهم، طرح‌ها و لوایحی را که در مجلس هشتم نا تمام مانده و از سوی شورای نگهبان اعاده شده‌اند را پس از اعلام وصول در دستور کار خود قرار خواهد داد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه جرم زدایی تا کنون از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده، ولی پس از اعلام وصول در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار می‌گیرد.

وی افزود: البته لایحه حمایت از خانواده از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شده و طی هفته جاری با حضور آیت‌الله رضوانی نماینده شورای نگهبان در این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ملکشاهی درباره مواد اصلاحی لایحه حمایت از خانواده گفت: شورای نگهبان مواد 30 و 49 این لایحه را دارای ایراد شرعی دانسته و جهت اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه لایحه حمایت از خانواده از اهمیت بسیارزیادی برخوردار است، گفت: مجلس نهم در تلاش است هر چه سریع‌تراین لایحه را به سرانجام برساند و تکلیف آن را روشن کند.

در ماده 33 لایحه حمایت از خانواده آمده است: ارائه گواهی پزشکی ذی صلاح در مورد وجود جنین یا عدم آن برای ثبت طلاق الزامی است، مگر آنکه روجین بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند.

طبق ماده 44 نیز، هرگاه دادگاه تشخیص دهد توافقات راجع به ملاقات، حضانت، نگهداری و سایر امور مربوط به طفل بر خلاف مصلحت او است یا درصورتی که مسئول حضانت از انجام تکالیف مقرر خودداری کند و یا مانع ملاقات طفل تحت حضانت با اشخاص ذی حق شود، می‌تواند در خصوص اموری از قبیل واگذاری امر حضانت به دیگری یا تعیین شخص ناظر با پیش‌بینی حدود نظارت وی بار عایت مصلحت طفل هر تصمیم مقتضی اتخاذ کند

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.