×

همه آنچه مورد نیاز حقوق کودک است در لایحه حمایت از کودکان گنجانده شده است

همه آنچه مورد نیاز حقوق کودک است در لایحه حمایت از کودکان گنجانده شده است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از روال رو به اتمام بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته حقوقی این کمیسیون خبر داد

همه-آنچه-مورد-نیاز-حقوق-کودک-است-در-لایحه-حمایت-از-کودکان-گنجانده-شده-است وکیل 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از روال رو به اتمام بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته حقوقی این کمیسیون خبر داد.

دولت هر چه سریع تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را ارائه دهد - لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مشکلات را کاهش می دهد - آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجونان - تصویب 14 ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس - نوآوری های لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 

محمدعلی اسفنانی توضیح داد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان سال گذشته به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد و کمیسیون به لحاظ اهمیتی که برای این مطلب قائل بود آن را به کمیته حقوقی ارجاع داد گرچه مباحث کیفری هم در این لایحه وجود داشت ولی به کمیته حقوق خصوصی ارجاع شد که مسئولیت آن با خود بنده است.

وی ادامه داد: جلسات عمده‌ای داشتیم و عمده مواد آن نیز تصویب شده است. شاید ظرف دو سه جلسه آینده تمام این لایحه در کمیته تصویب شود و به صحن کمیسیون بیاید.

اسفنانی درباره مفاد لایحه نیز توضیح داد: در این لایحه مطالب بسیار مهمی دیده شده است. آنچه که تا به حال در مورد کودک و حقوق کودک داشتیم به صورت قوانین پراکنده در قوانین مدنی و جزایی بود. در این لایحه طوری عمل کردیم که بتوانیم همه موارد مربوط به کودک را بگنجانیم.

او اضافه کرد: در این لایحه هم به مباحث حقوق کودک، کودکان کار، کودکان و نوجوانان در معرض بزه، کودک‌آزاری و تکالیف والدین مطرح شده است. حتی شورای عالی حمایت از کودکان نیز در این لایحه دیده شده است.

برخی از مفاد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بنیاد خانواده را تهدید می کند - قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپزست و بد سرپرست ابلاغ شد + متن قانون 

اسفنانی تأکید کرد: اگر این لایحه تبدیل به قانون شود، همه آنچه که مورد نیاز حقوق کودک است در آن گنجانده شده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس درباره کودک آزاری از سوی والدین و سرپرستان کودکان و نحوه برخورد با آن در لایحه حمایت از کودکان نیز گفت: عمده کودک آزاری یا از ناحیه والدین است یا از ناحیه سرپرست‌ها. در این لایحه تکالیف جدی برای والدین در نظر گرفته شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.