×

ابطال یک بخشنامه در رابطه با حمل و نقل

ابطال یک بخشنامه در رابطه با حمل و نقل

هیات عمومی دیوان عدالت اداری یک بخشنامه مرتبط با نحوه صدور مجوز راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم را ابطال کرد

ابطال-یک-بخشنامه-در-رابطه-با-حمل-و-نقل

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری یک بخشنامه مرتبط با نحوه صدور مجوز راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم را ابطال کرد.

کارکرد دیوان عدالت اداری به زبان ساده - پاسخ شورای نگهبان به استعلامات رییس دیوان عدالت اداری -  تغییر رویه ها در قانون جدید دیوان عدالت اداری - دیوان عدالت اداری و فلسفه تاسیس آن - - آیا می دانید وظیفه دیوان عدالت اداری چیست ؟

در گردش کار این پرونده آمده است که مدیرعامل شرکت تاکسی بی‌سیم شهر شیراز به موجب دادخواستی ابطال بخشنامه شماره ص91/1789/42/56 - 28/ 1/ 1391 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها و دبیر کمیته حمل و نقل سوخت استان فارس را خواستار شده است.

طبق گردش کار پرونده مذکور، متن بخشنامه مورد اعتراض به قرار زیر است:

«شهرداری محترم

با سلام و احترام،

با توجه به ایجاد وحدت رویه در مدیریت حمل و نقل عمومی در شهرهای استان فارس به جز کلان شهر شیراز مجوز راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم منحصراً به شهرداری‌ها واگذار می‌شود؛ لذا شایسته است اکیداً از معرفی اشخاص و شرکت‌ها جهت اخذ مجوز به این دفتر خودداری نمایند.

انتشار کتاب جایگاه و صلاحیت های دیوان عدالت اداری در نظام حقوقی ایران -  آیین نامه اداری جلسات هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها و دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت استان »

به گزارش ایسنا، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از رسیدگی به این پرونده مبادرت به صدور رای شماره‌های 905- 904 هیات عمومی دیوان عدالت اداری کرده که متن آن به شرح زیر است:

« مطابق ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب سال 1386، مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهر و حومه آن به عهده شهرداری محول شده است.

قانون دیوان عدالت اداری - قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

نظر به این که در بخشنامه مورد شکایت، صدور مجوز راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم که از مصادیق امور مدیریت حمل و نقل مسافر است در همه شهرهای استان فارس به شهرداری واگذار شده است ولی کلان شهر شیراز بدون استناد قانونی از حکم فوق‌الذکر استثناء شده است خلاف قانون و خارج از اختیارات قانونی مرجع تصویب تشخیص و به استناد بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می‌شود.»

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.