×

با تصویب لایحه جامع وکالت رسمی از فعالیت وکلای معاند جلوگیری می شود

با تصویب لایحه جامع وکالت رسمی از فعالیت وکلای معاند جلوگیری می شود

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد با تصویب لایحه جامع وکالت رسمی، امور وکالت ساماندهی و از فعالیت افراد معاند با نظام جلوگیری خواهد شد

با-تصویب-لایحه-جامع-وکالت-رسمی-از-فعالیت-وکلای-معاند-جلوگیری-می-شود وکیل 

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تصویب لایحه جامع وکالت رسمی، امور وکالت ساماندهی و از فعالیت افراد معاند با نظام جلوگیری خواهد شد.

بررسی لایحه جامع وکالت - اعلام وصول لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ 

 محمدعلی پور مختار روز گذشته در همایش تبیین جایگاه عدالت قضایی در لایحه جامع وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت -  سوالات مرتبط با وکالت )  رسمی؛ رسیدگی عادلانه، صدور رأی عادلانه و وجود امنیت قضائی را از عوامل تحقق عدالت قضایی برشمرد و اظهار کرد: تحقق این سه موضوع مبتی بر یک امر و آن هم اجرای درست قانون است.

وی با اشاره به اینکه قاضی، قانون و طرفین پرونده، سه رکن اصلی در عدالت قضائی محسوب می شوند، افزود: قاضی به‌عنوان ارکان اساسی تحقق قضائی است و مسئولیت خطیری دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه جایگاه وکیل در رکن طرفین پرونده جایگاه اعتباری است، اضافه کرد: قانون باید درست، منطبق بر نیاز جامعه و واقع بینانه باشد تا ضامن تحقق عدالت قضائی شود.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

وی تاکید کرد: با نگاه به جایگاه وکالت و شخص وکیل، آنها باید از تمام تأمینات و امنیت‌هایی که برای قضات مطرح است برخوردار شوند تا از تعرض تهدید در امان باشند و هنگام دفاع از حقوق موکل خود احساس امنیت کنند.

پورمختار خاطرنشان کرد: جایگاه وکالت را باید ویژه و مهم محسوب کرد و به آن اصالت داد چراکه وکیل، قاضی را در کشف حقیقت و برقراری عدالت یاری می‌کند.

وی تصریح کرد: بشر بنا به ذات و طبیعت خود، حذف نظارت را ترجیح می‌دهد حال آنکه واقعیت‌های قانون، جامعه و زندگی این است که باید نظارت را پذیرفت و این نظارت‌ها چگونه و از سوی چه دستگاهی اعمال شود، جای بحث دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی امور وکالت، روشن کردن تکلیف وکلا و مشاوران حقوقی و تشریح قوانین برای پاسخگویی به برخی از دغدغه‌ها، ازجمله اهدافی است که در لایحه جامع وکالت دنبال می‌شود.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

پورمختار در پایان با اشاره به اینکه اکثریت وکلا به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند، اضافه کرد: گاهی در برخی از کانون‌ها مشاهده شده است تعدادی از افراد معاند با نظام از کانون وکلا پرونده وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت -  سوالات مرتبط با وکالت )  دریافت کرده و مشغول به کار هستند که با تصویب این لایحه چنین وکلایی حق وکالت را نخواهند داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.