×

همسر دکتر کاتوزیان استاد اعتقاد داشت شاگردانش بهتر از او خواهند شد

همسر دکتر کاتوزیان استاد اعتقاد داشت شاگردانش بهتر از او خواهند شد

همسر استاد امیر ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران در مراسم تشییع وی گفت استاد همیشه معتقد بود شاگردانی دارد که از او بهتر خواهند بود

همسر-دکتر-کاتوزیان-استاد-اعتقاد-داشت-شاگردانش-بهتر-از-او-خواهند-شد

 همسر استاد امیر ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران در مراسم تشییع وی گفت: استاد همیشه معتقد بود شاگردانی دارد که از او بهتر خواهند بود.

زندگینامه دکتر کاتوزیان از زبان خودش - اساسنامه بنیاد حقوقی دکتر امیر ناصر کاتوزیان - فقه و دکتر ناصر کاتوزیان - دکتر ناصر کاتوزیان که بود ؟ -استاد کاتوزیان حق بزرگی بر گردن حقوق ایران دارد

همسر کاتوزیان: استاد اعتقاد داشت شاگردانش بهتر از او خواهند شد

به گزارش ایرنا همسر ناصر کاتوزیان با بیان اینکه «کاتوزیان همیشه عاشق دانشگاه بود»، افزود: زمانی که همسرم را بازنشسته کردند اعلام کرد که دانشکده حقوق دانشگاه تهران برای پدر کسی نیست و برای دانشجویانی است که می خواهند افتخار ایران باشند. 

وی ادامه داد: کاتوزیان همیشه معتقد بود شاگردانی دارد که از او بهتر خواهد بود. 

**به مادیات اهمیت نمی دادیم

همسر ناصر کاتوزیان گفت: ما از سال 133 با عشق ازدواج کردیم عشقی که در این 60 سال زندگی همیشه این عشق وجود داشت و او برای من نه تنها همسر بلکه یک دوست صمیمی و یار بود. 

 خدمات علمی استاد کاتوزیان تا همیشه ماندگار خواهد بود - پدر علم حقوق ایران از قانون جدید خانواده می گوید 

وی تصریح کرد: ما در ابتدای زندگیمان وضعیت مالی خوبی نداشتیم اما آنقدر امید در بین ما وجود داشت که به مادیات اهمیتی نمی دادیم. 

وی اظهارداشت: اوایل زندگی برای این که کار ناصر در دادگستری اراک بود به این شهر رفته بودیم. در همان زمان متوجه شدیم دانشگاه تهران در مقطع دکترای رشته حقوق پذیرش دانشجو دارد و آن موقع بود که کاتوزیان با علاقه به تهران آمد و حتی با وضعیت مالی که داشتیم از حقوق خود هم گذشتند. 

** «همه زندگی ناصر شاگردانش بودند»

همسر ناصر کاتوزیانن گفت: عشق و همه زندگی ناصر شاگردانش بودند و همیشه می گفت دانشگاه خانه من است و دانشگاه تهران برای بچه های این دانشگاه است و مهم نیست چه کسی می خواهد من در آن دانشگاه نباشم. 

** رییس دانشکده حقوق دانشگاه تهران: استاد چراغ علم را روشن نگاه داشت

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تهران نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: ناصر کاتوزیان جزو کسانی بود که با فعالیت های خود چراغ علم را روشن نگه داشت.

«فضل الله موسوی» گفت: خوشا به حال کسانی که در این دنیا برای رضای خداوند با کارهای خیرشان و فعالیت های اجتماعی قدم برداشته اند و همیشه به فکر خدمت به مردم بودند. 

وی با اشاره به اینکه افرادی چون ناصر کاتوزیان همیشه به دنبال سودرسانی به مردم بوده و هستند، افزود: کاتوزیان در طول عمر خود همیشه به فکر سیراب کردن دانشجویانش بود و فضای علمی را با چراغ دانش خود روشن نگه داشت . 

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تهران در پایان گفت: کاتوزیان تا آخرین روزهای زندگی خود دست از تدریس برنداشت و امیدوارم شاگردانش راه او را به خوبی ادامه دهند. 

مراسم تشییع استاد امیر ناصر کاتوزیان صبح امروز با حضور مسوولان، اساتید، شاگردان وی و دانشجویان حقوق و دانشگاهیان در دانشگاه تهران برگزار شد. 

پیشنهاد نامگذاری خیابان کانون وکلا به نام کاتوزیان - پدر علم حقوق ایران کیست ؟ 

در این مراسم چهره هایی چون «مجید انصاری» معاون پارلمانی رییس جمهوری، «محمدحسن ابوترابی فرد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی، «محمد گودرزی» وزیر ورزش و جوانان، حجت الاسلام «محمود دعایی» سرپرست موسسه اطلاعات،و اعضای اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و کانون وکلای دادگستری و همچنین اساتید رشته حقوق و جمع کثیری از دانشجویان حضور داشتند.

«سید مصطفی محقق داماد» حقوقدان و استاد دانشگاه ، «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت گذشته، «عباس کریمی» عضو اسبق شورای نگهبان از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.