×

زائری فعلا در مورد حجاب نباید هیچ کاری کرد

زائری فعلا در مورد حجاب نباید هیچ کاری کرد

زائری فعلا در مورد حجاب نباید هیچ کاری کرد

زائری-فعلا-در-مورد-حجاب-نباید-هیچ-کاری-کرد وکیل 

زائری: فعلا در مورد حجاب نباید هیچ کاری کرد


تابناک به نقل از خبرگزاری دانشجو نوشت: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، نویسنده کتاب «حجاب بی‌حجاب» گفت: اثر تخریبی صدا و سیما در موضوع حجاب از همه نهادها بیشتر است؛ زیرا موثرترین عامل در شکل‌گیری پوشش مردم در سال‌های گذشته رسانه ملی بوده است و در بسیاری از موضوعات و به ویژه حجاب و عفاف معمولا موضع‌گیری‌ها و عملکردها بسیار سطحی، شکلی و ظاهرگرایانه است، همچنین مجموع سیاست‌های غلط باعث شده روز به روز وضعیت حجاب در جامعه بدتر شود و نه تنها بهبود پیدا نکند، بلکه زمینه‌های اصلاح از بین برود

.

وی افزود: معتقدم عملکرد نیروی انتظامی در موضوع حجاب نه تنها تاثیری ندارد، بلکه تاثیرات منفی و تخریبی بسیار شدیدی نیز داشته است.

زائری درباره راهکارهای پیشنهادی‌اش در مساله حجاب گفت: برای موضوع حجاب دو راهکار دارم که یکی کوتاه و جدی و دیگری راهکاری بلندمدت است. راهکار کوتاه اینکه هیچ کاری انجام ندهیم، به این معنا که اگر در موضوع حجاب و عفاف وارد نشویم وضعیت ما خیلی بهتر است؛ زیرا عملکرد ما اثر تخریبی بیشتری بر این موضوع دارد.

وی افزود: در راهکار دوم و بلند مدت به نظر من تمام اجزا و ارکان مختلف باید با یکدیگر عمل کنند؛ یعنی حجاب را باید جزئی از مجموعه‌های دینی ببینیم. اگر قرار است به حجاب و حکم خدا عمل کنیم قبل از آن باید فرآیند‌های دیگر اجرا شده باشد تا حجاب جواب دهد، بنابراین زمانی حجاب را می‌توانیم در جامعه فراگیر کنیم که رشوه، ‌دروغ، اختلاس، ریاکاری و سوءاستفاده اقتصادی نداشته باشیم. زمانی که جامعه از زوایای مختلف دچار مشکل است، نمی‌توانیم از کسی انتظار داشته باشیم که به تنهایی اصلاح شود؛ یعنی همه اینها باید با یکدیگر فعال شوند.

دنیای اقتصاد

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.