×

بازار خودرو حبابی شد

بازار خودرو حبابی شد

بازار خودرو حبابی شد

بازار-خودرو-حبابی-شد وکیل 

بازار خودرو حبابی شد


گروه خودرو- اگرچه در داغ‌ترین روزهای تابستان به سر می‌بریم و معمولا در این روزها بازار خودرو نیز گرم می‌شود، اما ظاهرا امسال اوضاع فرق می‌کند و بازار از رونق چندانی برخوردار نیست.

این در حالی است که نمایشگاهداران خودرو پایتخت از ملتهب شدن بازار صحبت به میان می‌آورند و عنوان می‌کنند با وجود کم جان بودن بازار، نمودار قیمت‌ها رشد کرده است.

به گفته آنها، بازار خودرو همزمان با التهاب و نوسان قیمت ارز و سکه ملتهب شده، اما با وجود اینکه هم اکنون کمی از التهاب ارز و سکه کاسته شده، بازار خودرو همچنان قیمت‌های بالای خود را حفظ کرده و باید آن را باز هم «حبابی» و حتی حبابی تر خواند.

از جمله خودروهایی که طی یکی دو هفته گذشته با افزایش قیمت مواجه شده‌اند می‌توان به پژو 206 و مگان و تندر-90 اشاره کرد.

به نظر می رسد افت تولیدی که گریبان خودروسازی کشور را گرفته، دلیل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار خودرو است، زیرا تعادل در عرضه و تقاضا به هم خورده و کمبود خودرو در بازار سبب رشد قیمت شده است.

حال با این اوضاعی که تولید دارد، بعید به نظر می‌رسد حباب قیمت برخی خودروها به خصوص پژو 206 به این زودی‌ها بشکند.

عبور 206 از 18 میلیون

به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت خودروها در یکی دو هفته گذشته به چه شکل بوده است.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، پژو 206 نه تنها ارزان نشده که افزایش قیمت نیز داشته است و این موضوع با توجه به وضع نابسامان تولید 206، چندان هم عجیب نیست.

در حال حاضر پژو 206 تیپ 2 به عنوان پرطرفدارترین مدل در خانواده 206، قیمتی برابر با 18 میلیون و 200 هزار تومان دارد. این خودرو تا همین دو سال پیش حدود 15 میلیون تومان قیمت داشت، اما شرایط و هزینه‌های تولید به شکلی پیش رفته که هم اکنون ساده ترین مدل 206 قیمتی بالای 18 میلیون تومان را به خود می‌بیند.

در بین دیگر مدل‌های 206، هم اکنون تیپ 6 آن نیز قیمتی حبابی دارد، به نحوی که 25 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به جز پژو 206 که قیمت کاذبی در بازار دارد، 207 آی نیز همین شرایط را داراست و هم اکنون قیمتی بالا را تجربه می‌کند.

به گفته فعالان بازار، مدل اتومات 207 آی 28 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و مدل دنده ای آن نیز 23 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. 207 هم در بهار امسال نتوانست کارنامه‌ای موفق را در میزان تولید داشته باشد و کارشناسان معتقدند دلیل گرانی 207 نیز به هم خوردن عرضه و تقاضای ناشی از کاهش تولید است.

در بین محصولات سایپا نیز هم اکنون پراید 132 با همان قیمت 10 میلیون و 400 هزار تومان خود به فروش می‌رسد و تیبا نیز 13 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد.

تندر هم گران شد

از پژو 206 که بگذریم، تندر-90 نیز افزایش قیمت را تجربه کرد و حدود 700 هزار تومان در مدل E2 خود گران شد. این محصول هم اکنون 19 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین مدل E1 تندر نیز در حال حاضر 17 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

افزایش قیمت تندر-90 در حالی رخ داده که این محصول در سه ماه نخست امسال با رشد تولید روبه‌رو شده است. به نظر می‌رسد کاهش عرضه 206 سبب شده مشتریان به سمت خرید تندر بروند و در نتیجه عرضه و تقاضا در بازار این خودرو به هم ریخته و قیمت آن بالا رفته است. البته این موضوع می‌تواند یکی از دلایل رشد قیمت تندر-90 باشد.

گرانی به ماکسیما و مگان هم رسید

اما گرانی یقه خودروهای لوکس بازار را نیز گرفته، به نحوی ماکسیما و مگان با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ماکسیما 61 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از افزایش قیمت 5/1 میلیونی ماکسیما حکایت می‌کند. مگان نیز که جهشی یک میلیون و 200 هزار تومانی را تجربه کرده، در حال حاضر 41 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

آمار تولید نشان می‌دهد ماکسیما در بهار امسال افت تولید داشته، حال آنکه مگان رشد را تجربه کرده است.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.