×

آزاد سازی زندانیان، نیازمند فرهنگ سازی

آزاد سازی زندانیان، نیازمند فرهنگ سازی

آزاد سازی زندانیان، نیازمند فرهنگ سازی

آزاد-سازی-زندانیان،-نیازمند-فرهنگ-سازی وکیل 


رییس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد :
آزاد سازی زندانیان، نیازمند فرهنگ سازی

 

گروه قضایی - رییس کل دادگستری خراسان شمالی نقش صدا و سیما و سایر نهادهای تبلیغاتی را در فرهنگ سازی جشن گلریزان مورد تاکید قرار داد و از برگزاری این مراسم معنوی در 5 شهر استان خبر داد.

احمد کیخسروی درنشست هم اندیشی جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند گفت: ماه مبارک رمضان ماه پر خیر و برکتی است و با استفاده از برکات و فیوضات این ماه عزیز جشن گلریزان در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و فاروج برگزار خواهد شد. وی با تاکید بر این که این مراسم باید رنگ و بوی مردمی داشته باشد و در نهایت سادگی و به دور از تجملات برگزار شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این‎‎ حرکت‎ مقدس‎ با هـمکـاری‎ مسـئولان مربوط آزادی‎ زندانیان‎ نیازمنـد را درپی‎ داشته‎‎ و دل‌های‎‎ خانواده‌های آنـان‎ را شاد کند و هیچ چیزی شیرین تر و لذت بخش تر از این نخواهد بود. وی آزادی 50 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در سال گذشته توسط ستاد دیه استان را شایسته تقدیر دانست وتصریح کرد: خوشبختانه تحرک جدیدی در ستاد دیه ایجاد شده و این امر آثار و تبعات زیادی برای زندانیان و خانواده‌های آنان دارد. این مسئول قضایی با اشاره به رسالت خطیر ستاد دیه اظهارکرد: هدف از تاسیس این نهاد که شهید لاجوردی مبتکر آن بود، آزادی زندانیان غیر عمد و عمدتا دیه بوده است که در سال های اخیر با جدیت بیشتری در حال پیگیری است. کیخسروی با بیان این که بخشی از فرمایش های مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه در خصوص زندان ها بوده است گفت: زندان به عنوان یکی از مجازات های در نظر گرفته شده در قوانین، برای تنبیه و مجازات مجرمان لحاظ شده و باید تبعات آن که هم بر زندانی، هم بر خانواده های طرفین پرونده و هم محیط زندگی تاثیر دارد، مورد توجه قرار گیرد.

130 زندانی نیازمند درانتظار آزادی
مدیرکل زندان های خراسان شمالی نیز با تاکید بر لزوم استفاده از افراد خوش نام در هیئت امنای ستاد دیه اظهارکرد خدمات مددکاری و تبلیغاتی و استفاده از کارشناسان متخصص در گروه های تحقیق بخشی از اقدام های انجام شده در سال گذشته بوده است. محمد علی بلوکی با اشاره به این که هم اکنون 130 زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان به سر می‌برند تصریح کرد: ستاد دیه نقش پیشگیرانه موثری دارد و هر چه میزان حضور فرد در زندان کمتر باشد آسیب های وارده به وی و خانواده اش کمتر خواهد بود.

آزادی 50 زندانی بجنوردی با همت ستاد دیه
همچنین مدیر عامل ستاد دیه استان نیز در تشریح اقدام های این ستاد گفت: در سال‎ گذشته 76 پرونده مورد بررسی قرار گرفت که 50 نفر آزاد و از ورود 4 نفر به زندان ها پیشگیری شد.‎ رضا استاجی افزود: میزان محکومیت این محکومان 8 میلیارد و 723 میلیون ریال بوده که با تلاش های اعضا مبلغ یک میلیارد و 382 میلیون ریال از شاکیان تخفیف گرفته شد و ما بقی نیز از محل اعتبارات دیگر ستاد و پرداخت وام های بلند مدت تامین شد. وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه های مستمر، تقویت تعامل با شوراهای حل اختلاف به منظور افزایش صلح و سازش، فروش زمین های اهدایی از طریق مزایده و تقویت گروه های تحقیق و افزایش شناخت اجتماعی و اقتصادی مددجویان از سایر اقدام های انجام شده بوده است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری نیز با بیان این که در جریان زندانی شدن یک فرد، چندین نفر درگیر ماجرا می شوند اظهارکرد: چه بسا برخی از خانواده ها گرفتار مصیبت‌های مالی اجتماعی و اخلاقی می شوند. علیرضا صحراگرد افزود: مسئولیت امانتی است که بر دوش ما گذاشته شده و بسیار خطیر مهم و اثرگذار است. وی با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی ایران حکومت از برای خدمت است گفت: مردم ما نشان داده‌اند که هر جا به این باور برسند که کمکشان موثر است در صحنه حضور می یابند و رقابت هم سازنده خواهد بود.

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.