×

تلاش ایران در ریشه‌کن کردن تروریسم در عرصه بین‌الملل عملی و بنیادین است

تلاش ایران در ریشه‌کن کردن تروریسم در عرصه بین‌الملل عملی و بنیادین است

یک کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل گفت پیشتازی ایران در مبارزه با تروریست و شرارت سازمان یافته بر کسی پوشیده نیست و مساعی ایران برای ریشه کنی تروریسم، عملی و بنیادین است

تلاش-ایران-در-ریشه‌کن-کردن-تروریسم-در-عرصه-بین‌الملل-عملی-و-بنیادین-است

یک کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل گفت: پیشتازی ایران در مبارزه با تروریست و شرارت سازمان یافته بر کسی پوشیده نیست و مساعی ایران برای ریشه کنی تروریسم، عملی و بنیادین است.

لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کمیسیون حقوقی رفع ایراد شد - معاهدات بین المللی ضدتروریسم و اعمال تروریستی - مسئولیت دولت ها در خودداری از حمایت تروریسم - رایانه می تواند ابزاری برای ارتکاب جرایم تروریستی باشد 

"عباس اسدی "در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم بین‌الملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بین‌الملل نقش مهمی ایفا می‌کند و برخلاف غرب و آمریکا که فقط در حد حرف و سخن با این پدیده شوم و مظاهر آن مبارزه می‌کنند مساعی ایران برای ریشه کنی تروریسم، عملی و بنیادین  است.

این کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل با اشاره به تلاش‌ها و تصمیم‌های ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم در سطح جهانی تصریح کرد: تلاش‌های کشورمان موجب تثبیت اوضاع منطقه خلیج فارس و دریای خزر و جلوگیری از بروز مناقشه در این منطقه بسیار مهم و حساس جهان شده است.

مقایسه جرایم محاربه و تروریسم در حقوق کیفری ایران و فرانسه - ویژگی های حقوقی تروریسم سایبری - درآمدی بر تروریسم سایبری - تروریسم رایانه ای ، جرم آینده ؟ 

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان نقش ایران در حفظ ثبات در منطقه خاورمیانه را انکار کرد، گفت: در این راستا تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رهبری نظام برای دور نگه داشتن نیروهای نظامی بیگانه موثر بود و غرب از طریق فعالیت‌های تروریستی گروه‌هایی که به کمک سازمان‌های اطلاعاتی این کشورها اداره می‌شود سعی دارد در منطقه خاورمیانه حضور نظامی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایران با درک این توطئه غرب به مبارزه بی‌امان با تروریست‌ها و رایزنی در سطح منطقه می‌پردازد و این اقدامات کشورمان الگویی برای کشورهای دیگر در سطح بین‌المللی است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: ایران در مبارزه با تروریست ید طولانی دارد و فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن تولید و انبار سلاح‌ها هسته‌ای مهر پایانی بر بحث حمایت ایران از تروریسم در سطح بین‌المللی است.

اسدی با اشاره به "قاعده نفی سبیل" تاکید کرد: قاعده نفی سبیل این است که خداوند در قوانین شریعت هیچ گونه راه نفوذ و تسلط کفار بر مسلمین را باز نگذاشته و این اصل یکی از اصول مهم حاکم بر مناسبات اسلامی است.

جایگاه قطعنامه ها در حقوق بین الملل - جایگاه رویه قضایی در حقوق بین الملل - مجازات های اقتصادی در حقوق بین الملل - بررسی عرصه های فقهی و حقوقی اسلام و حقوق بین الملل 

وی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان جریان تکفیری یاد می‌شود در جریان تروریستی داعش نمود پیدا کرده و ساخته و پرداخته سرویس‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا، انگلیس و به ویژه رژیم صهیونیستی است که اکنون از دست پرورده خود احساس خسارت می‌کنند.

این کارشناس حقوق بین‌الملل ادامه داد: آیا با این شرایط می‌توان به ادعای غربی‌ها مبنی بر مبارزه با تروریست اعتماد کرده و بر اساس این ادعا با آنها همکاری کنیم؟

وی تصریح کرد: پیشتازی ایران در مبارزه با تروریست و شرارت سازمان یافته بر کسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی ایران در این مسیر با پرداخت هزینه‌های قابل ملاحظه مادی و معنوی بسیاری همراه بوده است که مورد اجماع و پذیرش جامعه جهانی است.

بایدها و نبایدها حق بر صلح در حقوق بین الملل - تحریم در حقوق بین الملل - جایگاه حق بر صلح در حقوق بین الملل 

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش مشکوک و غیرشفاف آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدتروریسم با همراهی برخی کشورهای منطقه که خود از تامین کنندگان اصلی تروریست‌ها بوده‌اند اقدامی در مسیر انحراف افکار عمومی جهانی نسبت به نقش محوری این کشور و حامیان آن در ایجاد، تجهیز و توسعه گروه‌های تروریستی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.