×

امنیت فضای مجازی باید تامین شود

امنیت فضای مجازی باید تامین شود

فرمانده نیروی‌انتظامی بابیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است گفت عزیزان انصارحزب الله نیز دغدغه دینی دارند ولی اینکه آنها داوطلب شده‌اند، کافی نیست و باید از مسیرهای قانونی وارد شوند

امنیت-فضای-مجازی-باید-تامین-شود وکیل 

فرمانده نیروی‌انتظامی بابیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است گفت: عزیزان انصارحزب الله نیز دغدغه دینی دارند ولی اینکه آنها داوطلب شده‌اند، کافی نیست و باید از مسیرهای قانونی وارد شوند.

پایان نافرجام کلاهبرداری در فضای مجازی - نحوه انتشار کامنت ها در فضای مجازی خلا قانونی دارد - نقض حریم خصوص در فضای مجازی - اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی کشور - تعارض قوانین مالکیت فکری در فضای مجازی - کودکان را در فضای مجازی رها نکنید - اعلام مصادیق قمار در فضای مجازی 

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سفر به استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران، هدف از سفر به اردبیل را ارزیابی جامع عملکرد پلیس استان عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه ششم باید خلأهای انتظامی مرتفع و ما در تلاش هستیم تا این کار را به سرعت انجام دهیم. وی افزود: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط بازرسان اعزامی، عملکرد فرماندهی انتظامی استان اردبیل مطلوب بوده که این جای قدردانی و تبریک دارد؛ این مهم در سایه تلاش همکاران و مشارکت و همدلی مردم به دست آمده است.

 وضعیت مرزها در شرایط مطلوب قرار دارد

فرمانده ناجا، وضعیت مرزهای کشور را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: امروز مرزهای ما در شرایط مطلوبی قرار دارند و طرح‌های انسداد مرزی در اغلب استان‌ها پیشرفت بسیار خوبی داشته و ما در همه مرزهایمان حضور و استقرار داریم. احمدی‌مقدم اظهار کرد: اردبیل یکی از استان‌های گردشگری و مسافرپذیر کشور است به‌گونه‌ای که همه ساله تعداد مسافران آن افزایش می‌یابد؛ از سویی به علت مرزی بودن آن، نیروی انتظامی توجه ویژه و خاصی به این استان دارد.وی، امنیت و آرامش اردبیل را مطلوب عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری با تلاش همه مسئولان، تعامل خوب مردم، مشارکت دستگاه‌های مختلف و نیز حمایت اعضای شورای تامین شاهد کاهش 11 درصدی جرایم در این استان هستیم. فرمانده ناجا ادامه داد: به‌رغم افزایش سفرها، خوشبختانه با عملکرد خوب پلیس اردبیل و نیز همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد کاهش تصادفات در این حوزه هستیم. این مقام ارشد انتظامی گفت: تنها در مرزهای جنوب شرقی کشور، تا حدی عقب‌ماندگی داشتیم که با سرعت و همت برادران سپاه، مرزبانی ناجا درحال ترمیم است؛ درصورتی که با سرعت کارها را پیش ببریم، امسال هیچ نقطه‌ای از کشور وجود نخواهد داشت که در آنجا حضور انتظامی و نظامی نداشته باشیم. احمدی‌مقدم باتاکید بر اینکه حاکمیت ما در نقطه صفر مرزی استمرار خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این به آن معنی نیست که همه مشکلات ما حل شده لذا برای رسیدن به وضعیت مطلوب از جمله آسفالت راه‌ها، استحکامات مرزی، تاسیسات الکترونیکی، ارتباطی، اپتیکی و رساندن آب و برق باید تلاش کرد تا برنامه ششم این هدف تحقق یابد که در این میان توجه نمایندگان مجلس از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی با اشاره به ناامن بودن محیط پیرامون کشور، تصریح کرد: ضروری است نسبت به تحولات منطقه حساب ویژه‌ای باز کرده تا کمترین تاثیر پذیری را از این شرایط داشته باشیم.فرمانده ناجا با اشاره به طرح تابستانی 93، گفت: پلیس راه و راهنمایی و رانندگی که در خط مقدم این طرح بوده، در کنار سایر همکاران خود مهمترین نقش را ایفاء کردند؛ در ارزیابی نمره طرح تابستانی، پلیس اردبیل نمره 18 مد نظر است که این وضعیت مطلوبی است.

ظهور و شیوع بی رویه روسپیگری اینترنتی در فضای مجازی ایرانی تحلیل جرم شناسی و نگاه سیاست جنایی - پیگیری قوه قضاییه برای مدیریت فضای مجازی - بیشتر جرایم کنونی در فضای مجازی رخ می دهد 

 لزوم نظارت بر فضای مجازی

احمدی‌مقدم در خصوص فضای مجازی گفت: طبیعتا شورای عالی فضای مجازی بستری است که باید علاوه بر اهتمام به توسعه فضای مجازی، پیشرفت کشور را در کنار ملاحظات امنیتی و ایمنی در این حوزه در نظر بگیرد. فرمانده ناجا افزود: راه باز کردن در فضای مجازی به تنهایی کافی نیست بلکه باید امنیت این مسیر فراهم شود، این الزاماتی است که نه تنها ایران بلکه همه دنیا آن را پذیرفته‌اند؛ نیروی انتظامی به عنوان دستگاه ضابط قضایی در بحث پیشگیری از اقدامات مجرمانه و نظارت بر فضای مجازی اهتمام دارد و با متخلفان این حوزه برابر قوانین برخورد خواهد کرد.

 نیروی انتظامی از آمران به‌معروف حمایت می‌کند

فرمانده ناجا در خصوص درخواست انصار حزب‌الله مبنی بر دریافت مجوز فعالیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: عزیزان انصار حزب‌الله نیز دغدغه دینی دارند و ما در جهت دفاع از ارزش‌ها در این مسیر اقدام خواهیم کرد. وی ادامه داد: اینکه آنها داوطلب شده‌اند، کافی نیست و باید از مسیرهای قانونی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، نیروی انتظامی اقدام و به عنوان پلیس افتخاری و سازمانی «مردم نهاد» به ثبت رسیده و کار گروهی انجام دهند. احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه همگانی است و ناجا نیز خود را موظف می‌داند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند. احمدی‌مقدم با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: ترافیک از جاده‌ها به شهرها منتقل شده که این امر قابل پیش‌بینی بوده است. وی با اشاره به تعامل مدیران مدارس و پلیس، گفت: پلیس با مزاحمان اطراف مدارس برخورد خواهد کرد، در صورت ضرورت نیز ماموران حضور فیزیکی در ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان از مدرسه خواهند داشت.

انتقام جویی انگیزه ای برای هتک حیثیت در فضای مجازی - تبعات قمار واقعی در فضای مجازی - فهرست جرایم مرتبط با انتخابات در فضای مجازی 

 معتادان ولگرد و سرقت‌های خُرد دغدغه امروز مردم است

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تنها دغدغه امروز مردم سرقت‌های خُرد، مواد مخدر و معتادان ولگرد است. وی ادامه داد: آرمان انقلاب و دفاع مقدس، دفع ظلم، مقابله با ستمگری و استقلال‌طلبی است. فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ امروز ایران اسلامی با وجود هجمه‌های بزرگ اسلامی در اوج اقتدار دفاعی و امنیتی وجود دارد. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تنها دغدغه امروز مردم سرقت‌های خُرد، مواد مخدر و معتادان ولگرد است. سردار احمدی‌مقدم با بیان این مطلب که شاخص جرم در کشور رو به کاهش است، ادامه داد: نیروی انتظامی خود را موظف به حضور در همه عرصه‌ها می‌داند. فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد:‌ اردبیل با تاثیر از مکتب ولایت و فرهنگ عاشورا یکی از استان‌های امن کشور است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.