×

لایحه جامع وکالت استقلال مختصر کانون وکلا را از بین می برد

لایحه جامع وکالت استقلال مختصر کانون وکلا را از بین می برد

پدر علم آیین دادرسی کیفری معتقد است که با تصویب لایحه جامع وکالت مختصر استقلال کانون وکلا از بین خواهد رفت

لایحه-جامع-وکالت-استقلال-مختصر-کانون-وکلا-را-از-بین-می-برد وکیل 

پدر علم آیین دادرسی کیفری معتقد است که با تصویب لایحه جامع وکالت مختصر استقلال کانون وکلا از بین خواهد رفت.

بررسی لایحه جامع وکالت - اعلام وصول لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ 

دکتر محمود آخوندی، درباره لایحه جامع وکالت اظهار کرد: کانون وکلا تنها نهادی است که در بین نهادهای مردمی تصفیه نشده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه استقلال کانون وکلا در زمان مرحوم مصدق به تصویب رسید، افزود: در زمان مرحوم دکتر مصدق هم نمی‌خواستند کانون وکلا مستقل باشد، اما بالاخره قانون استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب رسید. در سال‌های اخیر در هر زمان سعی کردند استقلال کانون وکلا را از بین ببرند، ولی تاکنون موفق نشده‌اند.

این حقوقدان با بیان اینکه جای تاسف است که الان کانون وکلا کوتاه آمده است، افزود: حیف است که استقلال کانون وکلا از بین برود. اگر این لایحه تصویب شود این اتفاق خواهد افتاد و مختصر استقلال کانون وکلا از بین خواهد رفت.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

پدر علم آیین دادرسی کیفری، اظهار کرد: با وجود اینکه خود من عضو کانون وکلا نبوده و وقت و تمایلی به کار وکالت نداشته‌ام معتقدم که کانون وکلا باید مستقل باشد و وکیل آزادانه بیاید دفاع کند؛ زیرا اگر وکیل وابسته باشد آزادی دفاع از بین می‌رود.

وی در پایان گفت که تنها هدف لایحه جامع وکالت از بین بردن استقلال کانون‌های وکلا و وکالت است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.