×

تخلفات اجرای فاز اول هدفمندی بارانه ها به قوه قضاییه ارجاع می شود

تخلفات اجرای فاز اول هدفمندی بارانه ها به قوه قضاییه ارجاع می شود

گزارش کمیسیون 90 از اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس قرائت و در آن تاکید شد که تخلفات آشکار صورت گرفته و نادیده گرفتن قوانین و مقررات در اجرای مرحله اول هدفمندی به قوه قضاییه ارسال می‌شود

تخلفات-اجرای-فاز-اول-هدفمندی-بارانه-ها-به-قوه-قضاییه-ارجاع-می-شود وکیل 

گزارش کمیسیون 90 از اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس قرائت و در آن تاکید شد که تخلفات آشکار صورت گرفته و نادیده گرفتن قوانین و مقررات در اجرای مرحله اول هدفمندی به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

 در این گزارش که از سوی حسین آذین سخنگوی کمیسیون اصل 90 قرائت شد، عملکرد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و موارد انحراف از قانون در سال‌های 89 تا 92 مورد بررسی قرار گرفته است.

در این گزارش عنوان شده که بخش عمده‌ اهداف قانونگذار از اجرای هدفمندی مبنی بر حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر، افزایش کارآیی انرژی، کمک به حل مشکلات حوزه سلامت، حمایت از صنایع و اصلاح الگوی مصرف عملا نادیده گرفته شده و پرداخت یارانه مساوی به تمامی گروه‌های درآمدی موجب شده اهداف توزیع عادلانه حمایت‌های دولت تامین نشود.

نحوه مجازات یارانه بگیران غیر مستحق - یارانه نقدی جزو نفقه محسوب می شود - آیا زن میتواند مبلغ یارانه را از شوهر مطالبه کند ؟

در جمع‌بندی این گزارش عنوان شده که اگر مراجع نظارتی تخصصی و حرفه‌ای مخصوصا دیوان محاسبات به وظایف قانونی خود اهتمام می‌ورزیدند سرانجام اجرای قانون با مشکلات و مصایب یاد شده که بعضا غیرقابل جبران است مواجه نمی‌شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.