×

راهکار مبارزه با فساد عمل به قانون ارتقاء سلامت اداری است

راهکار مبارزه با فساد عمل به قانون ارتقاء سلامت اداری است

یک حقوقدان با اشاره به ضرورت عمل به قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد گفت اگر به آن چیزی که در گذشته برای‌ ما تهیه شده است، عمل کنیم نیازی به راهکار جدیدی نداریم

راهکار-مبارزه-با-فساد-عمل-به-قانون-ارتقاء-سلامت-اداری-است وکیل 

یک حقوقدان با اشاره به ضرورت عمل به قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد گفت: اگر به آن چیزی که در گذشته برای‌ ما تهیه شده است، عمل کنیم نیازی به راهکار جدیدی نداریم.

سعید ابراهیمی  درباره مبارزه اساسی با فساد گفت: مبارزه اساسی با فساد، موضوعی است که تمام دستگاه‌ها با تمام قوا و توان خود باید به آن ورود کنند و با یک برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ به مقابله با انواع فساد اعم از فساد اجتماعی و فردی، اخلاقی و اداری بپردازند.

این وکیل دادگستری افزود: ما حتی قانونی هم داریم که مشخصاً به نام قانون «ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» مصوب سال 87 مجلس شورای اسلامی است. قرار بود این قانون سه سال آزمایشی اجرا شود و در سال 90 به رئیس‌جمهور وقت ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: در این قانون به تفصیل وظایف هر دستگاه را در مقابله با فساد بیان کرده و راهکارهای برون رفت از فساد اداری را به صورت روشن آورده است ولی متأسفانه اجرای کامل و نصب‌العین قرار دادن این قانون مغفول مانده و تا همین حد هم اجرا نمی‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: به نظر بنده ما هیچ‌گونه مشکل قانونی برای مبارزه با فساد در انواع مختلف و اخص فساد اداری نداریم و فقط باید دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنند تا شاهد فساد نباشیم.

این حقوقدان در خاتمه گفت: اگر ما به آنچیزی که می‌دانیم و برایمان تهیه شده است مانند همین قانون سلامت اداری و مقابله با فساد عمل کنیم دیگر شاهد فساد اداری نخواهیم بود و تنها راهکار همین است که از راه‌های ارائه شده در گذشته استفاده کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.