×

نحوه خرج درآمد حاصله از جرایم راهنمایی و رانندگی

نحوه خرج درآمد حاصله از جرایم راهنمایی و رانندگی

نحوه خرج درآمد حاصله از جرایم راهنمایی و رانندگی

نحوه-خرج-درآمد-حاصله-از-جرایم-راهنمایی-و-رانندگی

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون ادامه بررسی لایحه‌ی نحوه‌ رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم مربوط به امور حمل و نقل و عبور و مرور در دستور کار قرار گرفت که طی آن مواد دیگری از این لایحه تصویب شد.

سید مصطفی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در جلسه کمیسیون در رابطه با نحوه خرج درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی بحث شد که طی آن قرار شد 50 درصد این درآمد برای راه و ترابری گذاشته شود تا بتواند مشکلات مسیرهای مختلف به خصوص جاده‌های حادثه‌خیز را برطرف کند.

وی افزود: همچنین قرار شد 50 درصد دیگر درآمد حاصل از جرایم رانندگی نیز بر روی کارهای شهرداری‌ها، بهداری‌ها و درست کردن‌ راه‌های شهرهایی که بهیاری‌ها را به روستاها متصل می‌کند، خرج شود. البته مقداری از این درآمد را راهنمایی و رانندگی صرف درآمدهای خود کرده و مابقی برای تبلیغات راهنمایی و رانندگی و پلیس راه خرج می‌شود.

نماینده مردم اردستان در خانه ملت در رابطه با مواد دیگر مصوب در جلسه‌ی کمیسیون گفت: در این جلسه تصویب شد که افرادی که در خودرو می‌نشینند، کمربند ایمنی را ببندند پیش از این مصوبه مخصوص شهرهای بزرگ و بزرگراه‌ها بود که اکنون تصویب شد که سرنشینان اتومبیل در هر شهر و مکانی کمربند ایمنی ببندند. همچنین موتورسوارها و سرنشینان موتور نیز باید همواره کلاه ایمنی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به حضور یکی از معاونین سازمان ثبت اسناد در جلسه روز گذشته کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه تصویب شد که سند ماشین‌هایی که خرید و فروش می‌شوند توسط سازمان ثبت اسناد تنظیم شود

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.