×

امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از 110 سکه وجود دارد

امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از 110 سکه وجود دارد

امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از 110 سکه وجود دارد

امکان-کاهش-سقف-پرداخت-مهریه-از-110-سکه-وجود-دارد وکیل 

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی - عضو کمیسیون حقوقی مجلس    
                                       
عضو کمیسیون حقوقی مجلس: امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از 110 سکه وجود دارد

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر مسئولان سازمان دیه اعضای کمیسیون را برای کاهش سقف پرداخت مهریه از 110 سکه اقناع کنند امکان اصلاح بند مرتبط این موضوع در قانون حمایت خانواده وجود دارد.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهار نظر رییس سازمان دیه در خصوص انجام رایزنی‌هایی با مجلس برای کاهش سقف پرداخت مهریه از 110 سکه گفت: طبق قانون حمایت خانواده اگر زوج تا سقف 110 سکه مهریه را پرداخت کند برای میزان مهریه بیش از این تعداد مشمول محکومیت‌های مالی نمی‌شود و بر این اساس بازداشت نخواهد شد.

به گفته وی طبق این قانون اگر فردی نتواند تا سقف 110 سکه مهریه را پرداخت کند طبق محکومیت‌های مالی بازداشت می‌شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: بر این اساس اگر مسئولان ستاد دیه درخواست خود را در مورد کاهش سقف محکومان مالی کمتر از 110 سکه به کمیسیون با مستندات و کارهای کارشناسی ارائه کنند این امکان وجود دارد که کمیسیون سقف 110 سکه را کمتر کند.

غضنفرآبادی ادامه داد: ممکن است کمیسیون برای کاهش حجم زندانها و با توجه به افزایش قیمت سکه محکومیت‌های مالی تا سقف مهریه 110 سکه را مثلاً به 50 سکه کاهش دهد تا براساس آن اگر زوج مهریه را تا سقف 50 سکه پرداخت کرد برای مازاد بازداشت نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد که کاهش سقف مهریه کمتر از 110 سکه احتیاج به مصوبه مجلس دارد که کمیسیون می‌تواند با اصلاح بند مرتبط با این موضوع در قانون حمایت خانواده این امر را ممکن کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.