×

زمان رسیدگی منطقی به پرونده های دیوان عدالت 4 تا 6 ماه است

زمان رسیدگی منطقی به پرونده های دیوان عدالت 4 تا 6 ماه است

رییس دیوان عدالت اداری ارتقای سلامت اداری، تکریم ارباب رجوع و حسن برخورد با مراجعان را از وظایف اصلی کارکنان در دیوان عدالت اداری دانست و اظهار کرد انتظار ما این است که دیوان عدالت اداری به عنوان یک مرجع قضایی و اداری و نهادی از بدنه نظام اسلامی این مسئله را رعایت کرده و برای دیگران نیز الگو باشد

زمان-رسیدگی-منطقی-به-پرونده-های-دیوان-عدالت-4-تا-6-ماه-است وکیل 

رییس دیوان عدالت اداری ارتقای سلامت اداری، تکریم ارباب رجوع و حسن برخورد با مراجعان را از وظایف اصلی کارکنان در دیوان عدالت اداری دانست و اظهار کرد: انتظار ما این است که دیوان عدالت اداری به عنوان یک مرجع قضایی و اداری و نهادی از بدنه نظام اسلامی این مسئله را رعایت کرده و برای دیگران نیز الگو باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدجعفر منتظری» در همایش مدیران دفاتر شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر بیان کرد: شما همکاران بیشترین ارتباط را با ارباب رجوع دارید و انتظار من این است که تکریم آنها را جزو نخستین اولویت‌های خود قرار دهید.وی افزود: داشتن سلامت اداری در دیوان عدالت اداری -که خود عضوی از دستگاه‌های نظارت بر نظام اداری است- از اهمیتی ویژه‌ برخوردار است، ضمن اینکه ما باید بدانیم که در محضر خدا هستیم و او همواره ناظر بر کارهای ماست.منتظری تاکید کرد: ما باید مراقب اعمال و کردار خود باشیم و حیثیت، اعتبار و ارزش خود را ارج نهیم تا سربلند و باافتخار دوران خدمت‌مان به پایان برسد.

 کاهش وقت رسیدگی به پرونده‌ها مطلوب است

رییس دیوان عدالت اداری همچنین ضمن تقدیر از تلاش مدیران دفاتر شعب در ساماندهی پرونده‌ها گفت: امیدوارم این تلاش‌ها سبب رضایت خداوند و دعای مردم برای شما باشد.وی اضافه کرد: خوشبختانه با همت شما، وقت رسیدگی به پرونده‌ها تا حدودی ساماندهی شده و نسبت به گذشته زودتر به وضع دعاوی رسیدگی می‌شود، که این نکته‌ای مثبت در کارنامه کاری شماست.رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه «مدت رسیدگی 4 تا 6 ماهه در دیوان عدالت اداری، مهلتی منطقی و معقول است»، ادامه داد: انتظار بیش از این موجب نگرانی ارباب رجوع و در برخی موارد بروز مسایل و مشکلات جدی برای آنهاست.منتظری در ادامه با بیان روایتی از امیرالمومنین،امام‌علی(ع) گفت: به فرموده آن حضرت، نشانه مدیریت خوب 2 چیز است؛ یکی برنامه‌ریزی و دیگری پرهیز از ریخت و پاش.وی افزود: همگی باید این سخن پرمعنای علی(ع) را نصب‌العین خود قرار دهیم و بدانیم اگر به این دو آموزه توجه نشود، کارهایمان به ثمر و نتیجه درستی نمی‌رسد.

ورودی پرونده‌ها به دیوان، روند منفی داشت

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین «موسی قربانی» معاون قضایی و امور شعب دیوان عدالت اداری، نیز ضمن قدردانی از همراهی مدیران دفاتر شعب گفت: در پایان شهریورماه 1392 موجودی شعب بدوی 76827 پرونده بوده‌است که این تعداد در اسفندماه همان سال به 87200 پرونده رسید و این به معنی اضافه شدن 10 هزار و 373 پرونده به موجودی‌های دیوان است. وی یادآور شد: این روند صعودی افزایش پرونده‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه داشت؛ به نحوی که در پایان این ماه تعداد پرونده‌های دیوان عدالت اداری به 91 و 185 مورد رسید؛ به عبارت دیگر، به طور متوسط در هر ماه نزدیک به یک هزار و 730 پرونده به موجودی پرونده‌های دیوان اضافه شده‌است.قربانی افزود: اما از خردادماه جاری با تلاش و همتی که همکاران انجام دادند، روند معکوس و کاهش تعداد پرونده‌ها آغاز شد و تا پایان شهریورماه جاری شاهد کاهش مانده پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم. به گونه‌ای که موجودی پرونده‌های دیوان در پایان شهریورماه به 88 هزار پرونده کاهش یافته‌است.معاون قضایی و امور شعب دیوان عدالت اداری از همکاران خواست تا با همکاری بیشتر خود ضمن سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها چنان عمل کنند که زمان انتظار برای مراجعان به دیوان عدالت اداری بیش از یک سال نباشد.وی گفت: گاهی در گذشته اوقات نظارت دیوان تا سال 1396 رفته‌بود که با مساعدت قضات و همراهی کارکنان شعب در حال حاضر این وقت به 18 ماه و تا پایان اسفند 1394 متوقف شده‌است. ان‌شاءالله تا پایان سال جاری این زمان به کمتر از یک سال خواهد رسید.معاون قضایی و امور شعب دیوان عدالت اداری اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب قضات بیشتر، مشکلات موجود را برطرف کنیم. وی در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران دفاتر شعب دیوان عدالت اداری از آنها خواست، زمینه‌ تسهیل صدور رأی را فراهم کنند و تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مراجعان را در برنامه کاری خود قرار دهند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.