×

مهمترین علل بزهکاری از نگاه یک قاضی

مهمترین علل بزهکاری از نگاه یک قاضی

یک قاضی دادگاه عمومی و انقلاب ایلام، مهمترین علت بزهکاری نوجوانان و جوانان را ناهنجاری‌های اجتماع عنوان کرد و گفت ریشه جرائم باید شناسایی و راهکاری درست و عملی در مقابل آن ارائه شود

مهمترین-علل-بزهکاری-از-نگاه-یک-قاضی وکیل 

یک قاضی دادگاه عمومی و انقلاب ایلام، مهمترین علت بزهکاری نوجوانان و جوانان را ناهنجاری‌های اجتماع عنوان کرد و گفت: ریشه جرائم باید شناسایی و راهکاری درست و عملی در مقابل آن ارائه شود.

علیرضا زمانیان ، اظهار کرد: بزهکاری پدیده‌ا‌یی طبیعی و ذاتی نیست و هیچ نوجوان و جوان بزهکاری، از هنگام تولد مجرم به دنیا نمی‌آید؛ بلکه عوامل متعدد و گوناگونی او را به سوی ارتکاب به جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) و بزه سوق می‌دهد.

بزهکاری اطفال و نوجوانان و پیامدهای قانونی آن - خشونت عامل بزهکاری اطفال - حاشیه نشینی و رابطه آن با بزهکاری 

وی مهمترین علل  بزهکاری جوانان را نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماع دانست و افزود: باید ریشه جرائم شناسایی و راهکار درست و عملی در مقابل آن انجام شود.

زمانیان با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین نهادی است که سهم عمده‌ای در پرورش و فراگیری رفتارهای پسندیده فرزندان دارد، خاطرنشان کرد: ارزش‌ها، دیدگاه‌ها، اعمال، گفتار والدین و اعضای موثر خانواده تاثیر مستقیمی بر فرآیند رشد و آینده فرزندان دارند؛ لذا والدین باید مراقب رفتار خود باشند.

این قاضی دادسرای عمومی و انقلاب ایلام ادامه داد: اگر نوجوانان الگوها، باورها، اعتقادات منطقی و سالمی از زندگی داشته باشند، به راحتی می‌توانند در برابر دشواری‌ها و نابسامانی‌های گوناگون ایستادگی کنند و مرتکب جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) نشود.

وی با بیان اینکه بروز حالت‌ها و واکنش‌های شدید عاطفی از سوی نوجوان و جوان موجب می‌شود که دیگران نیز او را غیرقابل کنترل بدانند، اما این رفتار درست نیست، تصریح کرد: نوجوان نیاز به محبت، امنیت، احترام، احساس تعلق، استقلال و قدردانی دارد که اگر والدین به آنها توجه لازم داشته باشند قطعا در امور زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

این قاضی ناظر زندان ادامه داد: آنان به رغم این که به ظاهر به مرحله بلوغ جسمی رسیده‌اند، اما هنوز به لحاظ فکری نمی‌دانند که چه باید بکنند و چگونه باید تصمیم بگیرند، به همین دلیل گاه دست به کارهایی می‌زنند که به لحاظ اجتماعی نادرست و جرم است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.