×

آیت الله لاریجانی تاکید کرد نظارت دادستانی کل در دادسراها احیا شود

آیت الله لاریجانی تاکید کرد نظارت دادستانی کل در دادسراها احیا شود

آیت الله لاریجانی تاکید کرد نظارت دادستانی کل در دادسراها احیا شود

آیت-الله-لاریجانی-تاکید-کرد-نظارت-دادستانی-کل-در-دادسراها-احیا-شود

1388/06/03 به گزارش خبرگزاری مهر:

رئیس قوه قضائیه بر احیای نظارت دادستانی کل کشور در دادسراها تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی دادستانی کل نظارتی بر دادستانیها و دادسراها ندارد و حتی در مورد شهر تهران نیز چنین است و این در شأن دادستانی کل کشور نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق لاریجانی صبح سه شنبه در مراسم تودیع حجت الاسلام دری نجف آبادی و معارفه حجت الاسلام محسنی اژه ای به عنوان دادستان کل کشور و همچنین معارفه آیت الله محسنی گرکانی به عنوان رئیس جدید دیوان عالی کشور ضمن قدردانی از زحمات و خدمات دری نجف آبادی و آیت الله مفید گفت: از طرف خودم و همکاران مراتب قدردانی را از زحمات این عزیزان دارم و امیدواریم بتوانیم در آینده از مشورتها و توصیه های این بزرگواران استفاده کنیم.

وی در مورد شخصیت آیت الله محسنی گرکانی گفت: در وجود این شخص جز متانت و فضل و بزرگی چیزی ندیدم و در مجلس خبرگان رهبری ایشان بیانات بسیار متین و مفیدی داشتند و علی رغم سن بالایی که دارند امیدواریم خداوند به ایشان توانایی داده تا بتوانند به صورت فعال خدمت کنند.

وی در مورد محسنی اژه ای نیز گفت: در مقام مشورت در وی جز متانت و فکر سلیم چیزی ندیدیم و امیدواریم بتواند توفقات خوبی در عرصه پیش رو داشته باشد. رئیس قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: گمان می کنیم قانون اساسی برای دیوان عالی کشور نظارتی فراتر از آنچه فعلا تصور می شود قرار داده است و اگر تحلیل کنیم اصل 161 تا حدی معطل مانده شاید تحلیل نادرستی نباشد. در واقع نظارت بر اجرای صحیح قانون در محاکم فراتر از نقض و ابرام است که در مواردی خاص به دیوان ارجاع می شود و بنده از ریاست جدید دیوانعالی کشور می خواهم در مسیر احیای نظارت گام بردارد البته این امر نیاز به ساز و کار فراوان دارد.

وی همچنین نظارت دادستانی کل کشور در دادسراها را امری ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر کیفیتی که در دادستانی کل کشور مستقر است نظارتی در دادستانی و دادسراها ندارد و حتی در مورد شهر تهران نیز چنین است و فکر نمی کنم این امر در شأن دادستانی باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: امیدواریم با یافتن راهکارهای عملی و قانونی این وظیفه و اختیار برای دادستانی کل احیا شود. وی در پایان خاطرنشان نظارت دادستانی به طور حتم به نفع اصلاح وضعیت دادسراهای سراسر کشور خواهد بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.