×

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان بازی های المپیک شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان بازی های المپیک شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان بازی های المپیک شد

تیم-ملی-کشتی-فرنگی-ایران-برای-نخستین-بار-قهرمان-بازی-های-المپیک-شد وکیل 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار قهرمان بازی های المپیک شد


تیم ملی قدرتمند کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار با سه مدال طلای مردان دلاور و شجاع خود به مقام قهرمانی بازی های المپیک دست یافت.
 
به گزارش ایرنا، با کسب مدال طلای 'قاسم رضایی' کشتی گیر ملی پوش وزن 96 کیلوگرم ایران که موفق شد 'رستم توتروف' کشتی گیر تیم روسیه و دارنده مدال برنز سال 2011 بزرگسالان جهان در شهر استانبول ترکیه را در دو وقت متوالی و با نتایج 2 بر صفر و یک بر صفر شکست دهد، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با تصاحب 3 مدال طلا به مقام قهرمانی بازی های المپیک 2012 لندن دست یافت.
 
دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم مسابقه های کشتی فرنگی بازی های المپیک 2012 لندن بین 'قاسم رضایی' از ایران و 'رستم توتروف' از روسیه که سه شنبه شب در ورزشگاه 'اکسل' شهر لندن برگزار شد، برای هر دو تیم بسیار با ارزش و مهم بود و کاملا جنبه حیثیتی داشت.
 
روس ها و ایرانی ها که چند سالی است پا به پای هم رقابت بسیار نزدیکی برای قهرمانی در کشتی فرنگی جهان دارند، سرنوشت قهرمانی خود در المپیک لندن را در گرو مبارزه فینال وزن 96 کیلوگرم می دیدند.
 
از آنجاییکه مقام قهرمانی در مسابقه های کشتی فرنگی و آزاد بازی های المپیک بر خلاف پیکارهای کشتی قهرمانی جهان که در آن فقط امتیازات تیمی ملاک و شرط است، فقط به مرغوبیت رنگ مدال ها (تعداد مدال های طلای بیشتر) بستگی دارد، بنابراین تیم ملی کشتی فرنگی ایران با یک مدال طلای بیشتر نسبت به تیم روسیه (جمعا 3 مدال طلا) به مقام قهرمانی المپیک رسید.
 
تیم های ایران و روسیه در حالی گام در عرصه رقابت های المپیک لندن گذاشتند که هر دو تیم نتوانسته بودند به صورت کامل و با ترکیب هفت نفره، سهمیه حضور در المپیک را بدست آورند و هر کدام با شش کشتی گیر به میدان آمدند.
 
روس ها در وزن 66 کیلوگرم و ایرانی ها در وزن 74 کیلوگرم، نماینده ای نداشتند و از نظر تعداد کشتی گیر در شرایطی مساوی بودند.
 
تیم روسیه که در نخستین روز مسابقه های کشتی فرنگی صاحب یک مدال طلا و یک برنز در وزن های 74 و 55 کیلوگرم شده بود، در دومین روز به یک مدال طلا و یک برنز دیگر به ترتیب در وزن های 84 و 60 کیلوگرم دست یافت.
 
تیم ایران نیز در روزهای اول و دوم صاحب دو مدال طلا توسط 'حمید سوریان' و 'امید نوروزی' شد و در آخرین روز مسابقه ها، چشم به دستان توانمند 'سعید عبد ولی' و 'قاسم رضایی' دوخته بود.
 
'سعید عبد ولی' با ناداوری و بی عدالتی همیشگی مسوولان و مقامات فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) و زد و بندهای آنان با مسوولان کمیته بین المللی المپیک مقابل 'استیو گینو' کشتی گیر فرانسوی بازنده شد و بنابراین همه مسوولیت های سنگین قهرمانی تیم ایران بر گرده 'قاسم رضایی' قرار گرفت.
 
تیم ملی کشتی فرنگی روسیه در بازی های المپیک 2008 پکن با 3 مدال طلا قهرمان شده بود.
 
چگونگی تقسیم مدال های طلای مسابقه های کشتی فرنگی المپیک لندن از این قرار است:
 
55 کیلوگرم: حمید سوریان از ایران.
 
60 کیلوگرم: امید نوروزی از ایران.
 
66 کیلوگرم: کره جنوبی.
 
74 کیلوگرم: روسیه.
 
84 کیلوگرم: روسیه.
 
96 کیلوگرم: قاسم رضایی از ایران.
 
120 کیلوگرم: کوبا.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.