×

روند تغییر نام افراد در ثبت احوال تسهیل شد

روند تغییر نام افراد در ثبت احوال تسهیل شد

روند تغییر نام افراد در ثبت احوال تسهیل شد

روند-تغییر-نام-افراد-در-ثبت-احوال-تسهیل-شد

بسیاری از جعل سند‌ها و سوءاستفاده از هویت افراد به دلیل عدم دسترسی به استعلام افراد صورت می‌گیرد.تجهیزات مورد نیاز کارت هوشمند ملی درحال نصب است و بزودی نرم افزار آن تهیه می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال گفت:‌ تغییر نام افراد که پیش از این تنها از طریق تایید مراجع قضایی صورت می‌گرفت هم اکنون در سازمان ثبت انجام می‌شود.
 
به گزارش ایلنا، محمد ناظمی اردکانی در نشست خبری عصر روز گذشته با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در تمامی عرصه‌های مختلف نقش زیربنایی دارد، اظهار کرد: برای ارائه هر خدمتی به شهروندان به شناخت هویت افراد نیاز داریم که این کار توسط سازمان صورت می‌گیرد.
 
وی به برخی از اقدامات انجام شده توسط سازمان در چند سال اخیر پرداخت و گفت: مکانیزه کردن شناسنامه‌ها یکی از این اقدامات است که براساس آن تمامی شناسنامه‌ها جدید به صورت مکانیزه صادر می‌شود اگر چه شناسنامه‌های قدیمی همچنان دارای اعتبار است.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال از جایگزین کرد کارت هوشمند ملی به جای کارت‌های ملی موجود، گفت: مطالعات این طرح انجام شده و تجهیزات آن نیز درحال نصب است امیدواریم با تهیه نرم افزار طرح بتوانیم این کار را که پروژه سنگینی است به خوبی اجرا کنیم چرا که این کارت کلید ورود به دولت الکترونیک است.
 
ناظمی اردکانی از الکترونیکی کردن تمام اسناد خبر داد و گفت: ایجاد پیشخوان بخش غیر دولتی از دیگر اقدامات سازمان است تاکنون بالغ بر 130 دفتر در سراسر کشور تایید شده است که 17 مورد آن متعلق به تهران است. توسط این دفا‌تر استعلام افراد به صورت آن لاین صورت می‌گیرد البته هم اکنون 7 دستگاه به صورت آن لاین امکان دریافت اطلاعات افراد را دارد.
 
رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بسیاری از جعل سند‌ها و سوءاستفاده از هویت افراد به دلیل عدم دسترسی به استهلام افراد است، خاطرنشان کرد: استهلام آن لاین کمک می‌کند تا جعل سند و استفاده از هویت افراد کمتر صورت گیرد.
 
وی با اشاره به لغو قانون کنترل جمعیت گفت: امیدواریم نگرانی‌ها در بخش رسیدن نرخ رشد جمعیت به صفر با لغو این قانون از بین برود حتی قرار است خدماتی که بیش از این به فرزندان بیشتر تعلق نمی‌گرفت، اصلاح شود.
 
معاون وزیر کشور گفت: تغییر نام افراد که پیش از این تنها از طریق تایید مراجع قضایی صورت می‌گرفت، هم اکنون در سازمان ثبت انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه مگر در صورت نیاز به مراکز قضایی وجود ندارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.