×

کاهش 20 درصدی وقوع جرائم

کاهش 20 درصدی وقوع جرائم

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت براساس نتایج نظرسنجی‌ها بیشترین درخواست مردم در حوزه عفاف و حجاب است که نیروی انتظامی نیز به نوبه خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد

کاهش-20-درصدی-وقوع-جرائم

حمایت اکثریت مردم از اجرای طرح امنیت اخلاقی

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: براساس نتایج نظرسنجی‌ها بیشترین درخواست مردم در حوزه عفاف و حجاب است که نیروی انتظامی نیز به نوبه خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمد منتظر‌المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی عصر امروز در حاشیه بازدید از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن درباره راهکارهای نیروی انتظامی برای ترویج عفاف و حجاب اظهار داشت: نیروی انتظامی بطور کلی راهکار تعیین نمی‌کند اما کلیات برنامه‌ها در راستای ترویج حجاب در 5 بخش اغنایی، ترغیبی، تسهیلی، تشویقی و سلبی است.

وی ادامه داد: از میان 25 دستگاه مسئول در امر ترویج عفاف و حجاب شاید تنها 2 نهاد را بتوان نام برد که وظیفه آنها اقدامات سلبی است و بطور کلی بیشتر برنامه‌ها در این زمینه حول مقوله فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.

منتظر المهدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در ماه‌های اخیر روند بدحجابی در جامعه بطور عینی افزایش یافته است، چرا ماموران نیروی انتظامی در این زمینه برخوردی نمی‌کنند، گفت: آمار ما با آمار مورد ادعای شما فرق می‌کند. گزارش‌های نیروی انتظامی حاکی از این است که ورود جرائم و انحرافات در ماه‌های اخیر نسبت به مدت قبل از آن حدود 20 درصد کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در هنگام امر به معروف و نهی از منکر صرفا به تذکر لسانی اکتفا کنند گفت: باید وظایف سلبی را در این زمینه مجریان قانون انجام دهند. بسیاری از مشکلات صرفا با یک تذکر لسانی و انجام صحیح امر به معروف و نهی از منکر حل می‌‌شود.

منتظرالمهدی ادامه داد: طبق نظرسنجی‌ها بیشترین درخواست مردم در حوزه عفاف و حجاب است. که نیروی انتظامی نیز به نوبه خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.  

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی بروز جرائم در 20 روزه ماه مبارک رمضان نسبت به مدت مشابه ماه قبل خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی جرائم اجتماعی و خانوادگی و همچنین مراجعه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی به شدت کاهش یافته است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به کاهش 20 درصدی روزه‌خواری در ملاء‌عام اشاره کرد و گفت: براساس برآوردها در این مدت حضور مردم در اماکن مذ هبی با افزایش 3 برابری روبرو بوده است.

وی ماه مبارک رمضان را به عنوان محرکی در بیدارسازی وجدانها ذکر کرد و گفت: کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان دلایل زیادی دارد ولی این ماه محرکی در وجدان‌های افرادی است که مستعد کجروی هستند. 90 درصد افراد در این ماه بازاجتماعی می‌شوند و تنها 10 درصد هستند که نیاز به برخورد سلبی دارند. انحراف یک نوع بیماری است که عبادت و راز و نیاز مخصوصا در ماه مبارک رمضان می‌تواند به عنوان یک درمان در رفع این بیماری‌ها موثر باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان بازدید معاون اجتماعی نیروی انتظامی سرهنگ محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا وی را همراهی می‌کند.

منبع : خبرگذاری تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.