×

اقدام به جرائم سیاسی در همه کشورها مجازات سنگینی دارد

اقدام به جرائم سیاسی در همه کشورها مجازات سنگینی دارد

یک حقوقدان بین‌المللی در خصوص نحوه تعریف جرم سیاسی و مجازات‌های آن در کشورهای جهان گفت معمولا کشورهای جهان جرم سیاسی را در رابطه با امنیت ملی تعریف کرده و وقتی مسئله‌ای به امنیت ملی مربوط باشد، مجازات بالایی برای آن تعیین می‌شود که شامل اعدام و حبس ابد است

اقدام-به-جرائم-سیاسی-در-همه-کشورها-مجازات-سنگینی-دارد

یک حقوقدان بین‌المللی در خصوص نحوه تعریف جرم سیاسی و مجازات‌های آن در کشورهای جهان گفت: معمولا کشورهای جهان جرم سیاسی را در رابطه با امنیت ملی تعریف کرده و وقتی مسئله‌ای به امنیت ملی مربوط باشد، مجازات بالایی برای آن تعیین می‌شود که شامل اعدام و حبس ابد است.

وی ادامه داد: وقتی مسئله‌ای به امنیت ملی مربوط باشد، مجازات بالایی برای آن تعیین می‌شود که در اغلب کشورها مجازات اعدام را برای آن صادر می‌کنند و چنانچه مجازات اعدام در کشوری وجود نداشته باشد، معمولا مجرم به حبس ابد محکوم می‌شود.

این حقوقدان بین‌الملل، با اشاره به ادعای آمریکا در پرچم‌داری حقوق بشر و برقراری آزادی بیان تاکید کرد: آمریکا در دوران جنگ سرد به بهانه ارتباط افراد با شوروی و داشتن گرایشات کمونیستی، فعالیت‌های مخالفین خود را به منزله اقدام علیه امنیت ملی تلقی کرده و تعداد زیادی را اعدام کرد.

خمسه‌ای ادامه داد: آمریکا علاوه بر اعدام‌های رسمی از طریق ترور نیز به حذف مخالفین دست زد که این ترورها را از مدت‌ها قبل به وسیله گروه‌های سازماندهی شده در ارتباط با سیاه‌پوستان انجام می‌داد.

وی افزود: از نظر قوانین اثبات جرم سیاسی بسیار دشوار است، چرا که دادگاه برای محکوم کردن نیاز به دلایل و مدارک کافی دارد، بنابراین دولتمردان آمریکا امکان اثبات جرم را نداشته و اقدام به تصفیه افراد می‌کردند.

این حقوقدان بین‌الملل افزود: ترور "جان‌اف‌ کندی"، "مالکوم ایکس" و اخیرا ترور "مالکوم شباز" از جمله این تصفیه‌ها است.

خمسه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا  علاوه بر ترورها در سراسر دنیا مخالفین خود را ربوده و به زندان گوانتانامو در خارج از خاک این کشور منتقل کرده و بدون محاکمه آنها را زندانی و شکنجه می‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.