×

عضو جدید شورای نگهبان را بشناسید

عضو جدید شورای نگهبان را بشناسید

سوادکوهی اظهار کرد از سال 1361 در سمت دادیار در دادگستری استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی فعالیت کرده‌ام

عضو-جدید-شورای-نگهبان-را-بشناسید

سوادکوهی اظهار کرد: از سال 1361 در سمت دادیار در دادگستری استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی فعالیت کرده‌ام.

سام سوادکوهی که به عنوان حقوقدان جدید شورای نگهبان انتخاب شده، سال‌ها در دستگاه قضایی مشغول به خدمت بوده است. او برای اخذ مدرک دکترای حقوق به کشور فرانسه عازم شد و پس از پایان دوره تحصیل در این کشور به ایران بازگشت.

به گزارش رساله حقوق به نقل از ایسنا، سوادکوهی اظهار کرد: از سال 1361 در سمت دادیار در دادگستری استان‌های مازندران، گیلان، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی فعالیت کرده‌ام.

وی افزود: قبل از این که برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک دکترای حقوق به کشور فرانسه عازم شوم، در سال 1369 حدود دو سال سرپرست دادسرای شمیران در تهران بودم.

سوادکوهی تصریح کرد: در سال 1374 به کشور باز گشتم و پس از آن رییس دادگستری اسلامشهر شدم. از سال 1374 تا 1377 نیز معاون دادگستری تهران و از سال 1377 تا 1379 مدیرکل تدوین لوایح و مقررات وزارت دادگستری بودم.

این حقوقدان جدید شورای نگهبان گفت: سال 1379 وارد دادسرای دیوان عالی کشور شدم و در سمت دادیار و عضو معاون در شعب دیوان عالی کشور و در نهایت بیش از هفت سال به عنوان مستشار دیوان عالی کشور به فعالیت پرداختم.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1375 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بودم و به عنوان استادیار در این دانشگاه به صورت پاره وقت فعالیت کرده و همچنان در رشته حقوق در این دانشگاه تدریس می‌کنم.

سوادکوهی با بیان اینکه وظایف شورای نگهبان در قانون مشخص شده است، ادامه داد: زمانی که مصوبات مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان می‌رود قاعدتا به موجب وظیفه‌ای که این شورا بر عهده دارد باید مصوبات را با قانون اساسی و شرع مقدس تطبیق دهد و این موضوع یکی از فعالیت‌های مهم شورای نگهبان است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان، یکی دیگر از فعالیت‌های شورای نگهبان را مربوط به انتخابات دانست.

وی گفت: اعضای شورای نگهبان باید در کمیسیون‌های مجلس حاضر شوند تا اختلاف نظر کمتری بین اعضای شورا و مجلس وجود داشته باشد.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.