×

آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال 1391

آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال 1391

آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال 1391

آگهی-آزمون-پذیرش-متقاضیان-پروانه-کارآموزی-وکالت-کانونهای-وکلای-دادگستری-ایران-سال-1391

کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهکیلویه و بویراحمد- اصفهان و چهارمحال و بختیاری- آذربایجان غربی – مازندران– خراسان رضوی, شمالی و جنوبی - گیلان- قزوین- خوزستان - کرمانشاه وایلام- همدان - قم - کردستان - گلستان – اردبیل – مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان - کرمان و البرز از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال 1376به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به موارد زیر کارآموز وکالت می پذیرند.

1- تعداد پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک هر کانون و کد کانون ها :

کد کانون نام کانون ظرفیت
1 مرکز شامل استانهای تهران،سمنان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان جمعا 1000 نفر
2 آذربایجان شرقی 200نفر
3 فارس و کهکیلویه و بویراحمد جمعاً 160 نفر
4 اصفهان و چهارمحال و بختیاری جمعا 190 نفر
5 آذربایجان غربی 75 نفر
6 مازندران 60 نفر
7 خراسان رضوی, شمالی و جنوبی جمعاً 110 نفر
8 گیلان 50 نفر
9 قزوین 60 نفر
10 خوزستان 100 نفر
11 کرمانشاه و ایلام جمعا 40 نفر
12 همدان 40 نفر
13 قم 30 نفر
14 کردستان 50 نفر
15 گلستان 50 نفر
16 اردبیل 25 نفر
17 مرکزی (اراک ) 15 نفر
18 بوشهر 75 نفر
19 زنجان 30 نفر
20 لرستان 50 نفر
21 کرمان 142نفر
22 البرز 80 نفر

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه ایثارگران میباشد.)

2- مواد امتحانی:

آزمون،کتبی ، یک مرحله ای ،به صورت تستی و ضرائب دروس آن به شرح ذیل میباشد:
 

ردیف نام دروس ضریب
1 حقوق مدنی 3
2 آیین دادرسی مدنی 3
3 حقوق جزای عمومی و اختصاصی 2
4 آیین دادرسی کیفری 2
5 حقوق تجارت 2
6 اصول استنباط حقوق اسلامی 1


3 - شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

1-3 – تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

2-3 – دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم,تحقیقات و فن آوری باشد)یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره 1 : کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق, فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره 2 : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری باشد.


3-3 – شرایط سنی : پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می شود که سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می شود که سن آنها ا ز پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

4-3 – برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

4 – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

1-4 – اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند2-3 و تبصره آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود 595 در 842 pixels و با وضوح تصویری 72 dpi .

تبصره: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه'فارغ التحصیل' یا ' دانش آموخته ' قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

2-4- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود 213 در 312 pixels و با وضوح تصویری 72 dpi .

تبصره: دارندگان معافیت های تحصیلی ،مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

3-4- هزینه ثبت نام مبلغ 000/700 ریال

تبصره : واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت نام اینترنتی در زمان تعیین شده و سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند 1-5 و2-5 این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت .

4-4- اسکن عکس متقاضی

داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های 4×3 جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل 200 در 300 تا حداکثر 300 در 400 pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از 70 کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

5-4- گواهی ایثارگری در خصوص ایثارگران

متقاضیان سهمیه ایثارگری باید علاوه بر علامت گذاری بند مزبور در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، اصل گواهی ایثارگری صادره از مرجع صالح را که بر یکی از موارد ذیل منطبق باشد از تاریخ 01/07/1391 لغایت 10/07/1391 الزاماً با پست سفارشی پیشتاز به نشانی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران(اسکودا) واقع درتهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان هفدهم ،پلاک 20 ، طبقه دوم ،کدپستی : 1513833814 ارسال نمایند. داوطلبان مذکور باید تصویر گواهی مربوط را تهیه و برای ارائه در موارد لزوم نزد خود حفظ کنند.

به موجب ماده 3 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال 1376 ایثارگران عبارتند از:
الف- کسانی که شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جنگ را داشته ( حداکثر تا تاریخ 31/6/67) یا در اسارت دشمن بوده اند.

ب- جانبازان 25 درصد به بالا.

ج- بستگان درجه اول شهداء و جانبازان 50 درصد به بالا .

تبصره1: بستگان درجه اول عبارتند از: پدر,مادر و اولاد

تبصره2: به موجب ماده3 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد سه گانه فوق هستند بنابراین متقاضیان از ارائه مدارک غیر از موارد اعلام شده خودداری نمایند.صدور گواهی باید در سال 1391 باشد (به گواهی های سنوات گذشته ترتیب اثر داده نمی شود).

تبصره 3: بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد پس از ارسال مدارک متقاضی به اتحادیه انجام خواهد شد. بنابراین صرف اعلام متقاضی در تقاضانامه ثبت نام (ازطریق اینترنت) برای اعمال سهمیه کافی نخواهد بود و تایید نهایی با هیات مدیره هر کانون است .

تبصره 4 : چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

تبصره 5 : داوطلب باید شماره پرونده و کد رهگیری را که پس از پایان ثبت نام اینترنتی دریافت می دارد ذیل گواهی ارسالی درج کند.

6-4- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است ، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

5 – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

1-5– ثبت نام از متقاضیان منحصراً ازطریق اینترنت و سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgاز روزشنبه مورخ 01/07/1391 لغایت روزدوشنبه مورخ10/07/1391 خواهد بود.

2-5- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت نام از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب که رمز دوم آن فعال باشد طبق دستور العمل اعلام شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ودر زمان اعلام شده در بند 1-5 نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کنند.

تبصره:در این خصوص متقاضیان میتوانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

3-5- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد رهگیری و شماره پرونده خود به سیستم ، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن ، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

4-5 – آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت نام انتخاب کرده است برگزار می شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

5-5- تاریخ آزمون روزجمعه مورخ 19/08/1391 می باشد.

6- تذکرات لازم:

1-6- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت نام ازطریق اینترنت، نسبت به اسکن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند4 این آگهی اقدام نمایند.

2-6- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ده روز خواهد بود .

3-6- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند.

4-6- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام وشرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده درتقاضانامه ثبت نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند .هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.

5-6- متقاضیان باید در پایان ثبت نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه ارائه کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی درصورت قبولی از ثبت نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

6-6– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

7-6- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) www.iranbar.org و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.

8-6- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت نام تاکید می شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد.

9-6- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود.

10-6- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است.

ضمناً جهت دسترسی به اطلاعات فوق و تهیه پرینت از آن می توانید به آدرس های اینترنتی ذیل مراجعه نمائید:

www.iranbar.org و www.scoda.ir

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.