×

بیش از 45 میلیون کاربر اینترنت داریم، کشف 4 برابری جرائم سایبری در مقایسه با آمریکا

بیش از 45 میلیون کاربر اینترنت داریم، کشف 4 برابری جرائم سایبری در مقایسه با آمریکا

رئیس پلیس فتای کشور با اشاره به اینکه بیش از 45 میلیون کاربر اینترنت داریم، گفت ایران تا سال 93 بیش از 84 درصد جرائم سایبری را کشف کرده است؛ در صورتی که این آمار در آمریکا بین 17 تا 20 درصد است

بیش-از-45-میلیون-کاربر-اینترنت-داریم،-کشف-4-برابری-جرائم-سایبری-در-مقایسه-با-آمریکا وکیل 

رئیس پلیس فتای کشور با اشاره به اینکه بیش از 45 میلیون کاربر اینترنت ( مقالات مرتبط با اینترنت - سوالات مرتبط با اینترنت ) داریم، گفت: ایران تا سال 93 بیش از 84 درصد جرائم سایبری را کشف کرده است؛ در صورتی که این آمار در آمریکا بین 17 تا 20 درصد است.

جرایم سایبر از نگاهی دیگر - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - جرم شناسی سایبر - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت اول - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت دوم -  بررسی مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر - صلاحیت کیفری در فضای سایبر - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران 

 سردار هادیان‌فر رئیس پلیس فتای کشور در حاشیه افتتاحیه دومین کارگاه آموزش منطقه‌ای مبارزه با جرائم سایبری در جمع خبرنگاران گفت: اولین دوره این کارگاه در سال 2013 برگزار شد و امروز شاهد برگزاری دومین کارگاه مبارزه با جرائم سایبری هستیم که هدف آن همسو سازی کشورها و ظرفیت‌سازی برای مبارزه با جرائم سایبری است.

وی افزود: کشور ما همواره برای کمک به کشورهای دیگر در زمینه سایبری اعلام آمادگی کرده است و ما بیش از 65 درصد جرائم سایبری را کشف کردیم اما باید بدانیم که ضعف و عقب‌ماندگی یک کشور تهدیدی است برای تمام کشورها و باید تمام کشورها به یک اندازه برای مبارزه با جرائم سایبری تجهیز شوند.

دفاع از حریم خصوصی در محیط سایبر - بررسی جرایم سایبری - جرایم سایبری پس از پیدایش اینترنت 

سردار هادیان‌فر با اشاره به قدرت کشف جرائم سایبری در ایران گفت: برای اینکه به قدرت کشورمان در کشف جرم سایبری پی ببریم باید آماری از کشورهای دیگر ارائه کنیم طبق آخرین آمار که از کشور کره جنوبی به دست آمده قدرت کشف جرم سایبری در این کشور 20 درصد بوده و یا آمریکا که 17 تا 20 درصد جرم‌های سایبری را توانسته کشف کند اما ایران تا سال 93 توانسته بیش از 84 درصد جرائم سایبری را کشف کند.

وی اظهار داشت: کشورهایی هستند که از ما درخواست کرده‌اند تا در زمینه مبارزه با جرائم سایبری و پلیس فضای مجازی به آنها کمک کنیم و ما هم اکنون در حال انتقال تجربه به آنها هستیم.

رئیس پلیس فتای کشور با اشاره به اینکه امنیت در فضای سایبری امری نسبی و مهم است، بیان داشت: برای پیشگیری از جرائم سایبری از دو روش پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی استفاده می‌کنیم. در روش پیشگیری وضعی از سازمان‌ها شروع کردیم و در زمینه پیشگیری اجتماعی با پخش انیمیشن‌های مختلف از صدا و سیما سعی در آگاهی دادن به مردم داریم.

ویژگیهای حقوقی تروریسم سایبری - ماهیت جرایم سایبری 

وی در خاتمه گفت: ما بیش از 45 میلیون کاربر اینترنت ( مقالات مرتبط با اینترنت - سوالات مرتبط با اینترنت ) داریم که 23 میلیون از آنها جوانانی هستند که بسیار مشتاقانه فضای مجازی را دنبال می‌کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.