×

بیشترین آمار زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر است

بیشترین آمار زندانیان مربوط به جرائم مواد مخدر است

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت در سال 92 بیش از 4 هزار نفر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر وارد زندان‌های استان شده‌اند، به طوری که جرایم 80 درصد زندانیان اندرزگاه نسوان مربوط به مواد مخدر است

بیشترین-آمار-زندانیان-مربوط-به-جرائم-مواد-مخدر-است وکیل 

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: در سال 92 بیش از 4 هزار نفر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر وارد زندان‌های استان شده‌اند، به طوری که جرایم 80 درصد زندانیان اندرزگاه نسوان مربوط به مواد مخدر است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،"سیدحشمت حیات‌الغیب" اظهار داشت: متاسفانه در سال 92 بیش از 4 هزار نفر در رابطه با جرائم مربوط به مواد مخدر وارد زندان‌های استان شده‌اند.
 
وی افزود: به دلیل وجود جاده ترانزیت در حاشیه یزد، جرم بیش از نیمی از زندانیان یزد مربوط به مواد مخدر است و حدود 60 درصد زندانیان استان بدون سابقه و برای نخستین بار به زندان افتاده‌اند.
 
حیات‌الغیب درباره جرایم مواد مخدر مرتبط با زنان نیز گفت: جرایم 80 درصد زندانیان اندرزگاه نسوان مربوط به مواد مخدر است.
 
مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: قانون برای افرادی که مخل نظم جامعه هستند، زندان و جدا شدن از جامعه را در نظر گرفته است، اما رویکرد سازمان زندان ها اصلاحی و تربیتی است و تلاش می‌کند تا مددجویان بتوانند بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.
 
وی با اشاره به تاثیرات اقدامات اصلاحی و تربیتی بر مددجویان و عدم بازگشت آنها به زندان، افزود: زندان نقش بی‌بدیلی در آرامش، نظم و امنیت اجتماعی دارد.
 
حیات‌الغیب ادامه داد: شیوه‌های زندانبانی متحول شده و آموزش‌های اصلاحی و تربیتی جایگزین شیوه‌های پلیسی قبل از انقلاب شده است.

حیات‌الغیب در پایان گفت: ترویج فرهنگ با محوریت قرآن و نماز، تقویت جسمی و توجه به ورزش و تربیت بدنی زندانیان، اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان، طبقه‌بندی زندانیان بر اساس نوع جرم، سن و سابقه، امنیت درون زندان‌ها و رعایت حقوق زندانیان که مورد توجه سازمان زندان‌ها است، از سیاست‌های کلی سازمان زندان‌های کشور محسوب می‌شود که مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌ها به عنوان آخرین حلقه زنجیر اصلاح و تربیت فعالیت‌های خوب و سازنده‌ای دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.