×

ثبت دادخواست ها در مراکز استان ها، الکترونیکی می شود

ثبت دادخواست ها در مراکز استان ها، الکترونیکی می شود

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت مقایسه‌ای را در ورودی‌های پرونده در بهمن ماه 91 با 92 کردیم که ورودی پرونده‌هایمان در بهمن ماه 92 نسبت به بهمن‌ ماه سال گذشته 15 7 درصد افزایش یافت و خروجی و مختومه شدن پرونده‌ها نیز در بهمن ماه امسال، 18 3 درصد افزایش یافته است

ثبت-دادخواست-ها-در-مراکز-استان-ها،-الکترونیکی-می-شود

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: مقایسه‌ای را در ورودی‌های پرونده در بهمن ماه 91 با 92 کردیم که ورودی پرونده‌هایمان در بهمن ماه 92 نسبت به بهمن‌ ماه سال گذشته 15.7 درصد افزایش یافت و خروجی و مختومه شدن پرونده‌ها نیز در بهمن ماه امسال، 18.3 درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حمید شهریاری» در آخرین نشست خبری خود در سال 92، از تأمین اعتبار برای خرید رایانه خبر داد و افزود: سال 93 همه قضات رایانه خواهند داشت.

به گفته وی از تیر ماه سال آینده  تمام دادخواست‌ها در مراکز استان‌ها به صورت الکترونیکی ثبت خواهد شد و طرحی که امسال در تهران اجرا شد سال آینده در سایر مراکز استان‌ها عملیاتی می شود.

 معاون قوه قضاییه ادامه داد: تاکنون 7 هزار نفر برای افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کل کشور ثبت‌نام کرده‌اند که 300 نقطه مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان‌ها می‌شود و تا تیرماه سال 93 تمامی دادخواست‌ها در مراکز استان‌ها به صورت الکترونیکی ثبت خواهد شد. در حال حاضر در تهران 132 هزار دادخواست از ابتدای فروردین ماه 92 تا 27 اسفند ماه ثبت شده که می‌توان گفت حدود 13 هزار ثبت الکترونیکی ماهانه در تهران شکل گرفته است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: با توجه به دریافت سابقه قضایی متقاضیان،  تا کنون 17 نفر علاوه بر 40 نفر قبلی مجوز تاسیس دفترخانه را دریافت کردند که می‌توان گفت این موضوع در تهران توفیق بزرگی بوده است.

شهریاری خاطرنشان کرد:  در خصوص دادخواست‌های الکترونیکی نیز نظرسنجی کردیم که بر اساس آن مردم در 22 عنوان که جزو نظرسنجی بود شرکت کردند و تا خرداد ماه میزان رضایت آنان 62.18 درصد بوده که این رقم در بهمن ماه به 76.72 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد پایلوت حوزه کیفری در تهران، گفت: موفق شدیم با سامانه‌های ناجا درباره پایلوت حوزه کیفری ارتباط برقرار کنیم و کلانتری‌های یوسف‌آباد و خارک به عنوان پایلوت‌ها انتخاب شدند. همچنین معاونتی به حوزه دادگستری استان‌ها تحت عنوان معاونت آمار و فناوری اطلاعات اضافه کردیم که هدف آن این است که خطاهای پروژه مشخص شود و سپس آن را به طور گسترده توسعه دهیم. همچنین سعی کردیم توسعه این طرح آهسته و معقول باشد تا خدای ناکرده هدف ما که رضایت‌مندی مردم است ‌عکس نشود. شهریاری درباره عملکرد استان‌های مختلف نیز اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته میان تمام استان‌های کشور بهترین عملکرد از نظر رسیدگی به پرونده‌ها مربوط به خراسان‌جنوبی، اردبیل و کهکیلویه و بویراحمد است و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، لرستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان در انتهای جدول قرار دارند.

  اعلام جرایم اول تا پنجم کشور

وی در مورد جرایم اول تا پنجم کشور در بهمن ماه امسال گفت: در بهمن سال جاری پنج اتهام سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، ‌توهین، صدمه غیرعمد و تهدید بیشترین جرایم ارتکابی بوده‌اند. شهریاری اضافه کرد: برای جرم ایراد صدمه غیرعمدی بیشترین قرار مجرمیت صادر شده است. نگهداری مواد مخدر نیز بیشترین قرار مجرمیت را به خود اختصاص داده است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: بهمن امسال 64 هزار پرونده سرقت تشکیل و برای 9 هزار پرونده قرار مجرمیت صادر شد. ضرب و جرح نیز از نظر فراوانی 38 هزار پرونده را تشکیل می‌داد که برای آنها نیز 9 هزار و 411 قرار مجرمیت صادر شده است. توهین به افراد 25 هزار وارده داشته که 5 هزار و 279 مورد از آنها منجر به قرار مجرمیت شده است. مزاحمت تلفنی نیز جزو دهمین شکایت بوده که در این راستا 11 هزار شکایت داشتیم که برای 1883 مورد از آنها قرار مجرمیت صادر شده است. شهریاری با بیان اینکه مطالبه مهریه یکی از بالاترین آمارهایی است که قرار محکومیت منجر به پرداخت مهریه را به خود اختصاص داده است، گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نوعی فعالیت قضایی محسوب می‌شود.

  احمدشهید آمار درستی نمی‌دهد

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه بر اساس آمارهای استخراج شده از دستگاه قضا مشخص شده است که آمارهای احمد شهید غلط است، افزود: به نظر می‌رسد وی در تلاش است هجمه‌های زیادی را به کشور ما وارد کند.گویا وی قصد دارد از گروه‌هایی که در طی 35 سال گذشته تلاش کردند نظام ما را بی‌ثبات کنند و در این مدت نیز بسیاری از مسئولان و مردم بی‌گناه را به کام مرگ کشانده‌اند، حمایت ‌کند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.