×

رییسی نوسانات اجتماعی را به امنیت اجتماعی تبدیل می کنیم

رییسی نوسانات اجتماعی را به امنیت اجتماعی تبدیل می کنیم

معاون اول قوه قضاییه گفت جایگاه دستگاه قضایی می‌تواند نوسانات و اضطراب‌های اجتماعی را به امنیت اجتماعی تبدیل کند

رییسی-نوسانات-اجتماعی-را-به-امنیت-اجتماعی-تبدیل-می-کنیم

معاون اول قوه قضاییه گفت: جایگاه دستگاه قضایی می‌تواند نوسانات و اضطراب‌های اجتماعی را به امنیت اجتماعی تبدیل کند.

 سیدابراهیم رییسی با حضور در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دوره‌های تهران و تبریز که صبح روز چهارشنبه در کاخ دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: مشاغل زیادی در دنیا وجود دارد، اما برخی از مشاغل جزو کارهای مقدس تلقی شده‌اند.

وی ادامه داد: در دنیا بسیاری از افراد به قضاوت و دادرسی مشغول هستند. همچنین کره زمین بسیاری از جنگ‌ها و لشگرکشی‌ها را به یاد دارد، اما کدام دفاع مقدس خواهد بود؟ چه چیز دفاع و قضاوت را مقدس می‌کند؟ قدسی شدن یک کار، در گرو چه چیزهایی است؟ نکته‌ حائز اهمیت در قدسی شدن قضاوت اجرای عدالت است.

وی افزود: قضاوت جایگاه انبیاء است و جایگاه قضاوت به امضاء شارع مقدس رسیده است؛ بنابراین حکمی جز حکم خدا وجود ندارد، چون حاکمی جز خداوند وجود ندارد که این نکته بسیار مهم است.

معاون اول رییس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: قاضی باید به حکم و موضوع شناخت داشته باشد، همچنین تناسب بین حکم و موضوع را بداند و نباید از هیچ جایگاه و نفوذی تاثیرپذیر باشد.

رییسی بیان کرد: قضات باید خود را محتاج علم‌افزایی بدانند و تحصیلاتشان را تا مقاطع بالا ادامه دهند.در حقیقت باید اطلاعات خود را به‌روز کنند که این امر برای قضات ضروری تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: برای شناخت حق، باید حق از باطل مشخص شود، جاهایی که با جوسازی ممکن است جای حق و باطل تغییر کند نیز باید مشخص شود.

رییسی اظهار کرد: رییس قوه قضاییه به سلامت دستگاه قضایی تاکید دارد؛ چرا که سلامت دستگاه قضایی امر بسیار مهمی است که این امر در گرو نیروی موجود در دستگاه قضایی است، البته می‌توان گفت که سلامت دستگاه قضایی کاری یک روزه نیست و باید متداوم باشد.

وی افزود: ممکن است عملکرد اشتباه چند نفر در دستگاه قضایی، عملکرد دستگاه قضایی را در اذهان عمومی بد جلوه دهد. جایگاه قضایی می‌تواند نوسانات و اضطراب‌های اجتماعی را به آرامش و امنیت اجتماعی تبدیل کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.