×

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت در خوزستان افزایش یافت

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت در خوزستان افزایش یافت

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت در خوزستان افزایش یافت

ظرفیت-پذیرش-آزمون-وکالت-در-خوزستان-افزایش-یافت وکیل 

محمدامین درویش در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت در منطقه خوزستان در سال جاری از 35 نفر به 100 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش در این آزمون بر اساس تصمیم کمسیون تعیین ظرفیت کانون وکلا، متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس شعبه یک دادگاه انقلاب و رییس کانون وکلا اتخاذ شده است. این کمیسیون بر اساس تعداد کارآموزان مورد نیاز، آمار و اطلاعات دادگستری، تعداد وکلای فعال در شهر، تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری و تعداد مراجعان به وکلا درباره ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت تصمیم‌گیری می‌کند و تعداد متقاضیان در این مورد ملاک نیست.

درویش تصریح کرد: در سال جاری با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش، قطعا تعداد متقاضیان نیز افزایش خواهد یافت و حضور متقاضیان غیربومی در آزمون وکالت خوزستان نیز بلامانع است. در سال گذشته یک‌هزار و 530 نفر در این آزمون شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این تعداد افزایش یابد.

رییس کانون وکلای خوزستان خاطرنشان کرد: از مجموع 100 نفر ظرفیت پذیرش، 30 درصد سهیمه به ایثارگران اختصاص دارد و شرط استفاده از این سهمیه نیز کسب حدنصاب نمره است. نمره حد نصاب برای متقاضیان آزاد 10 و برای متقاضیان ایثارگر هشت است. همچنین شرکت در آزمون تنها با داشتن کارت معافیت دایم امکان‌پذیر است. آزمون وکالت در تاریخ 19 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.