×

اعلام آمادگی مالزی برای امضای موافقتنامه انتقال محکومین با ایران

اعلام آمادگی مالزی برای امضای موافقتنامه انتقال محکومین با ایران

مالزی برای امضای موافقتنامه انتقال محکومین با ایران اعلام آمادگی کرد

اعلام-آمادگی-مالزی-برای-امضای-موافقتنامه-انتقال-محکومین-با-ایران وکیل 

مالزی برای امضای موافقتنامه انتقال محکومین با ایران اعلام آمادگی کرد.

عبدالغنی پاتیل دادستان کل مالزی در دیدار با سفیر ایران در مالزی بر آمادگی این کشور برای امضای موافقتنامه انتقال محکومین با ایران و انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی در مالزی به کشور در این چارچوب تاکید کرد.

وی در این دیدار که به مناسبت پایان ماموریت سفیر ایران در مالزی صورت گرفت، از اینکه به دلیل پیگیری مسائل مربوط به سرنگونی هواپیمای مالزی بر فراز اوکراین نتوانسته در اجلاس اخیر آلکو در تهران حضور پیدا کند عذرخواهی کرد.

 توسعه همکاری های قضایی ایران و مالزی - 110 قرارداداسترداد مجرمین با کشورهای دنیا 

وی تصریح کرد: ایران کشور مهمی در منطقه است و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف حقوقی و قضایی می‌تواند توسعه پیدا کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز ضمن استقبال از امضای موافقتنامه انتقال محکومین میان دو کشور، بر اهمیت همکاری‌ها میان دادستانی دو کشور و امضای یادداشت‌تفاهم تاکید کرد.

وی گفت: توسعه همکاری‌ها میان دو کشور علاوه بر رسیدگی به مسائل زندانیان می‌تواند باعث پیشگیری از وقوع جرم و هماهنگی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و ... در دو کشور شود.

سفیر کشورمان همچنین در دیدار عبدالله زین، مشاور مذهبی نخست وزیر مالزی گفت: همکاری بین کشورهای اسلامی در جهت تحکیم وحدت امت اسلامی و پرهیز از دامن زدن به اختلافات و مقابله با تفکرات افراطی در منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است و ایران و مالزی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

عبدالله زین هم داعش را خوارج عصر حاضر خواند و بر مواضع نخست وزیر این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه این جریان تروریستی تاکید کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.