×

بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب در اجلاس «نم» در رسانه‌های خارجی

بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب در اجلاس «نم» در رسانه‌های خارجی

بازتاب جهانی بیانات رهبر انقلاب در اجلاس «نم» در رسانه‌های خارجی

بازتاب-جهانی-بیانات-رهبر-انقلاب-در-اجلاس-«نم»-در-رسانه‌های-خارجی

 

به گزارش فارس، رسانه‌های جهان در سطحی گسترده و با گرایش‌های مختلف به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش عدم تعهد پرداختند. برخی از این بازتاب‌ها در پی می آید:

جروزالم‌پست: رهبر ایران گفت که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد بود

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، ضمن انتشار بخشی از سخنان رهبر انقلاب در مراسم افتتاحیه نشست سران جنبش عدم تعهد، نوشت که رهبر ایران به سران کشورهای عضو این جنبش که در تهران گرد هم آمده‌اند، گفته است که ایران هرگز به دنبال تسلیحات هسته‌ای نخواهد بود، اما انرژی هسته‌ای را نیز هرگز کنار نخواهد گذاشت.

این روزنامه صهیونیستی در بخشی دیگر از خبر خود نوشته است: [آیت‌الله] خامنه‌ای روز پنج‌شنبه در سخنرانی خشم‌برانگیز، شورای امنیت سازمان ملل را غیرمنطقی و غیرمنصفانه خواند که آمریکا از آن برای تحمیل رفتار قلدرانه خود به دنیا، استفاده می‌کند.

جروزالم‌پست همچنین با اشاره به سفر محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر به ایران، نوشته است که این اولین سفر یک رئیس‌جمهور مصر در 3 دهه گذشته به ایران است.

یورو نیوز: ایران انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد

شبکه خبری «یورو نیوز» در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری بر بیانات ایشان مبنی بر حق مسلم هسته‌ای ایران تأکید کرد و بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برنامه هسته‌ای را برجسته کرد و گزارش داد که ایران هرگز برای دست‌یابی به بمب هسته‌ای تلاش نمی‌کند اما پیگیری انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را ترک نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران در حضور بان‌کی‌مون از شورای امنیت انتقاد کرد

خبرگزاری فرانسه سخنان مقام معظم رهبری در نشست سران عدم تعهد در ایران را پوشش داد و نوشت: «[آیت‌الله] خامنه‌ای در حضور بان‌کی‌مون از دیکتاتوری شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد».

این خبرگزاری در ادامه سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در این خصوص را نقل کرد: «شوراى امنیت سازمان ملل داراى ساختار و سازوکارى غیرمنطقى، ناعادلانه و کاملاً غیردموکراتیک است و این یک دیکتاتوری آشکار است.»

الجزیره: آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد ایران هرگز در پى تسلیحات هسته‌اى نیست

الجزیره گزارش داد که شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد با حضور نمایندگان 120 کشور از جمله 29 رئیس جمهور و نخست‌وزیر در تهران آغاز به‌کار کرد.

در این اجلاس مسائل مختلف جهان بررسی خواهد شد. در آغاز این اجلاس آیت‌الله خامنه‌ای به سخنرانی پرداخت و تجربه کشورش را ستود و بر عدم تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

الجزیره همچنین گزارش داد که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر نیز به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد در افتتاحیه اجلاس سخنرانی کرد و ریاست این جنبش برای سه سال آینده را به ایران واگذار کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله کشورهایی که در این اجلاس در سطح سران شرکت دارند می‌توان به افغانستان، لبنان، پاکستان، سودان، زیمبابوه، تشکیلات خودگردان، امیر قطر و نخست‌وزیران هند، عراق و سوریه اشاره کرد.

الجزیره همچنین نوشت که با وجود انتقادهای آمریکا و اسرائیل و اعمال فشارهای آنها برای ممانعت از سفر «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد اما وی برای نخستین بار به تهران آمد تا با مسئولان ارشد ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

راشاتودی: رهبر ایران تاکید کرد که ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد

شبکه خبری راشاتودی به نقل از مقام معظم رهبری نوشته است: «شعار ما این است که انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس.»

راشاتودی به نقل از ایشان افزود: «ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد بود اما از حقوق هسته‌ای خود نیز چشم‌پوشی نمی‌کند.»

رهبر انقلاب اسلامی ایران همچنین شورای امنیت سازمان ملل را پدیده‌ای متعلق به گذشته دانست که ایالات متحده با استفاده از آن به زورگویی می‌پردازد.

بی.بی.سی: رهبر ایران آمریکا را زورگو خواند

رسانه دولتی انگلیس، بی.بی.سی، در گزارشی مراسم افتتاح شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در تهران را پوشش داد و سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران را منعکس کرد.

بی.بی.سی نوشت رهبر ایران در حالی که در میان نمایندگان پنجاه کشور سخن می‌گفت اظهار کرد کشورش به دنبال دست‌یابی به بمب اتمی نیست، ضمن اینکه وی آمریکا را کشوری زورگو خواند.

این رسانه به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشت: «من تأکید می‌کنم که جمهورى اسلامى هرگز در پى تسلیحات هسته‌اى نیست و نیز هرگز از حق ملّت خود در استفاده‌ صلح‌آمیز از انرژى هسته‌اى چشم‌پوشى نخواهد کرد».

بی.بی.سی انتقاد رهبر انقلاب اسلامی ایران از ساختار غیرقانونی شورای امنیت سازمان ملل را نیز پوشش داد.

بی.بی.سی نوشت: «رهبر ایران از ساختار غیرقانونی شورای امنیت انتقاد کرد و گفت این ساختار به آمریکا اجازه داده است منش زورگویانه خود را به دنیا تحمیل کند».

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»: رهبر ایران گفت استفاده از سلاح‌‌ هسته‌ای یک «گناه بزرگ» است

شبکه «ای بی سی نیوز» در بازتاب سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شانزدهمین اجلاس کشورهای عدم تعهد موسوم به «نم» با اشاره به سخنان ایشان عنوان کرد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یک گناه بزرگ و نابخشودنی است.

این شبکه آمریکایی سپس با اشاره به اجلاس سران «نم» که هم‌اکنون در تهران در حال برگزاری است، تأکید کرد به گفته مقامات ایرانی اجلاس نم در تهران نشان می‌دهد تحریم‌های غرب به انزوای دیپلماتیک ایران منتهی نشده است.

رویترز: رهبر ایران بر حقوق هسته‌ای ایران تاکید کرد

خبرگزاری رویترز در بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در مراسم آغازین شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، به سخنان ایشان در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

رویترز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ایران بمب هسته‌ای نخواهد ساخت اما از حقوق خود برای استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز نیز صرفنظر نخواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: «شعار ما این است که انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس. ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما از حق ملی خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نخواهد گذشت.»

رویترز مدعی شد ایران از این اجلاس که در آن میزبان مقامات عالی‌رتبه است، برای بازپس راندن تلاش‌های ایالات متحده در راستای منزوی ساختن خود استفاده می‌کند.

واشنگتن پست: رهبر ایران داشتن سلاح‌ هسته‌ای را گناهی نابخشودنی خواند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، آیت‌الله خامنه‌ای امروز پنج شنبه در نشست 120 عضو جنبش عدم تعهد در تهران سخنرانی کرد.

براساس این گزارش، ایران معتقد است که این نشست نشان می‌دهد که تحریم‌های غرب شکست خورده است و غرب نتوانسته ایران را منزوی کند.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفت که کشور ما داشتن سلاح‌های هسته‌ای را گناهی بزرگ و نابخشودنی می‌داند.

یدیعوت آحارونوت: آیت‌الله خامنه‌ای سخنرانی آتشینی علیه غرب انجام داد

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» ضمن بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه نشست سران جنبش عدم تعهد، سخنان ایشان را «صحبت‌هایی آتشین علیه غرب» خواند.

این روزنامه صهیونیستی خبر خود را با عبارت «انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس» آغاز کرده و آن را از آیت‌الله خامنه‌ای نقل کرده است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه بخش‌های مختلف سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با موضوع رژیم‌صهیونیستی را بازتاب داده است.

اما در بخشی از این خبر، نویسنده یدیعوت آحارونوت خشم خود از حضور بان‌کی‌مون در این اجلاس را ابراز کرده و نوشته است: بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل که در این نشست حضور داشت،‌ به [آیت‌الله] خامنه‌ای که اسرائیل را «صهیونیست‌های خونخوار» نامید،‌ هیچ اعتراضی نکرد.

این روزنامه همچنین در ادامه بخشی از صحبت‌های محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر را نیز منتشر کرده و نوشته است که مرسی از ایران به دلیل میزبانی این اجلاس تشکر کرد.

شینهوا: رهبر ایران مواضع هسته‌ای تهران را مقابل سران «نم» تشریح کرد

خبرگزاری شینهوا با اشاره به آغاز شانزدهمین نشست سران عضو جنبش عدم تعهد در تهران نوشت: نشست تهران با شعار صلح جهانی پایدار از طریق حاکمیت مشترک جهانی آغاز به کار کرد.

شینهوا نوشت: «آیت‌الله علی خامنه‌ای» رهبر ایران در سخنرانی ابتدایی در افتتاحیه نشست گفت که جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست اما از حق خود برای انرژی هسته‌ای عقب نشینی نمی‌کند.

آیت الله خامنه‌ای همچنین گفت که شعار ایران انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.