×

200 میلیون کودک در جهان از گرسنگی رنج می‌برند

200 میلیون کودک در جهان از گرسنگی رنج می‌برند

200 میلیون کودک در جهان از گرسنگی رنج می‌برند

200-میلیون-کودک-در-جهان-از-گرسنگی-رنج-می‌برند

سازمان ملل:
200 میلیون کودک در جهان از گرسنگی رنج می‌برند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

براساس گزارش جدیدی که توسط یونیسف منتشر شد، حدود 200 میلیون کودک به علت تغذیه نامناسب از رشد ناقص رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رییس آژانس غذای سازمان ملل همچنین از مردم جهان خواست تا روز قبل از نشستی که قرار است برای رسیدگی به موضوع گرسنگی در جهان برگزار شود به مدت 24 ساعت روزه بگیرند.

ژاک دیوف، رییس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، ابراز امیدواری کرد که روزه گرفتن وی و دیگران باعث انجام اقدامات مناسب توسط رهبران جهان شود که قرار است از روز دوشنبه در نشست شرکت کنند.

براساس گزارش یونیسف 200 میلیون کودک زیر 5 سال در جهان به علت فقدان مواد مغذی درغذایشان از رشد ناقص رنج می‌برند.

براساس این گزارش 90 درصد این کودکان از آفریقا و آسیا به سر می‌برند و اینکه یک سوم تمامی مرگ‌ و میرها در این سن بر اثر سوءتغذیه رخ می‌دهد.

آسیا در این خصوص پیشرفت‌هایی داشته و میزان رشد ناقص از 44 درصد در سال 1990 به 30 درصد در سال گذشته رسیده است. این در حالی است که میزان رشد ناقص در آفریقا از 38 درصد در سال 1990 به 34 درصد در سال گذشته رسیده است.

در این میان آسیای جنوبی بیشترین مشکل را در این خصوص دارد و کشورهای افغانستان و نپال، هند ، بنگلادش و پاکستان 83 میلیون کودک گرسنه‌ی زیر 5 سال را در خود جای داده‌اند.

ان ام ونسان، مدیر اجرایی یونیسف نیز طی بیانیه‌ای اظهار داشت: اگر امروز توجه کافی به این موضوع نشود، فردا هزینه‌های ناشی از این مشکل به مراتب بالاتر خواهد بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.