×

آموزش های حقوقی و کودکان مسئول

آموزش های حقوقی و کودکان مسئول

آموزش های حقوقی و کودکان مسئول

آموزش-های-حقوقی-و-کودکان-مسئول

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت؛ مکانیسم های مداخله دولت در عرصه زندگی کودکان به خصوص در جایگاه قانونگذاری بسیار ناکارآمد است. ثریا عزیزپناه در گفت وگو با ایلنا تاکید کرد؛ متاسفانه در عرصه فرآیند حقوق کودکان و در نتیجه اعمال خشونت بر آنها جای خالی های بی شماری به چشم می آید و این جای خالی ها از بدو تولد کودک تا سایر مراحل رشدش وجود دارد.

او افزود؛ بخش بزرگی از عرصه های خالی به آموزش های کودک برمی گردد، به طوری که در تمام فرآیند آموزش رسمی کشورمان مهارتی که به شکل عمومی و اصولی، مهارت و توانایی خاصی را به کودک بیاموزد که این مهارت ها به صورت توانایی در کودک نمو کند، وجود ندارد و به این وسیله کودک را به عنوان یک فرد مسوول و قانونگرا ارتقا دهند.عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد؛ هنوز معلوم نیست متولیان آموزشی کشور قصد دارند برای همزیستی مسالمت آمیز میان دختر و پسر چه برنامه هایی را اجرا کنند.

عزیزپناه با اشاره به لزوم حساس سازی برنامه های آموزشی در کشور خاطرنشان کرد؛ دختر و پسرهایی که در ابتدای زندگی مشترک قرار دارند، نمی آموزند کودک پروری چه مختصاتی دارد و به چه صورت است و تنها در بدو شروع زندگی مشترک آموزش دوساعته مربوط به رفتارهای جنسی را به آنها می دهند و برایشان آرزوی خوشبختی می کنند.

او با بیان اینکه جای خالی آموزش در میان خانواده های نوپا در روند آموزش رسمی و غیررسمی احساس می شود، افزود؛ نهادهای مستقل بنا ندارند جامعه و خانواده را به طور کامل حساس کرده و در شرف ازدواج آنها را با حداقل های حقوق کودک آشنا کنند.

به نقل از      www.etemaad.ir

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.