×

تعیین جزای نقدی، تعلیق و انفصال موقت برای 108 سردفتر متخلف در شش ماهه سال

تعیین جزای نقدی، تعلیق و انفصال موقت برای 108 سردفتر متخلف در شش ماهه سال

بنابر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در شش ماهه نخست امسال بر اساس بازرسی های صورت گرفته، 108 سردفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق متخلف به جزیمه نقدی، تعلیق و انفصال موقت محکوم شدند

تعیین-جزای-نقدی،-تعلیق-و-انفصال-موقت-برای-108-سردفتر-متخلف-در-شش-ماهه-سال

 بنابر اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در شش ماهه نخست امسال بر اساس بازرسی های صورت گرفته، 108 سردفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق متخلف به جزیمه نقدی، تعلیق و انفصال موقت محکوم شدند.

 در شش ماهه نخست سال جاری 11هزار و 137 بازرسی از ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی ( مقالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی - سوالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی ) و ازدواج و طلاق سراسر کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش از تعداد کل بازرسی های صورت گرفته در این مدت655 بازرسی از واحدهای ثبتی، هفت هزار و 260 بازرسی از دفاتر اسناد رسمی ( مقالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی - سوالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی ) ، دو هزار و 553 بازرسی از دفاتر ازدواج و 669 بازرسی نیز از دفاتر طلاق انجام گرفته است.

بایسته هایی درباره حرفه سردفتری اسناد رسمی - تبیین جرم خیانت در امانت سردفتران اسناد رسمی با توجه به قوانین موضوعه  - شغل سردفتری با وکالت مغایرت دارد 

در بازرسی های صورت گرفته در شش ماهه ابتدایی امسال از دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق سراسر کشور، مجموعا شش میلیون و 226هزار و دو واقعه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

در شش ماهه نخست سال 93 همچنین برای 14 سردفتر ابلاغ تعلیق، 40 سردفتر جزای نقدی، 54 سردفتر ابلاغ انفصال موقت و از یک سردفتر نیز سلب صلاحیت عملی انجام گرفته است.

در شش ماهه نخست امسال در ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز دو هزار و 523 نفر ممنوع المعامله و از 744 نفر رفع ممنوع المعامله شده است.

در این مدت همچنین در سامانه ممنوع الخروجی و رفع ممنوع الخروجی این سازمان، پنج هزار و 152 نفر ممنوع الخروج و از دو هزار و 89 نفر رفع ممنوعیت خروج صورت گرفته است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.