×

توضیح مقام قضایی درباره قتل کودک 9 ساله

توضیح مقام قضایی درباره قتل کودک 9 ساله

محمدرضا کودک 9 ساله‌ای که به قصد شرکت در مراسم عزاداری از منزل خود در شهرستان مهریز خارج شده بود، قربانی اعتماد کودکانه‌اش شد

توضیح-مقام-قضایی-درباره-قتل-کودک-9-ساله

محمدرضا کودک 9 ساله‌ای که به قصد شرکت در مراسم عزاداری از منزل خود در شهرستان مهریز خارج شده بود، قربانی اعتماد کودکانه‌اش شد.

 عزیز صابریان دادستان عمومی و انقلاب مهریز در این باره اظهار کرد: پس از آن که محمدرضای 9 ساله، شب هنگام از منزل خود به قصد شرکت در مراسم عزاداری خارج شد و به خانه بازنگشت، والدین وی موضوع را به پلیس گزارش دادند و تحقیقات از همان ساعات اولیه به سرعت و به طور جدی آغاز شد.

وی با بیان این که گزارش ارائه شده به پلیس مبنی بر عدم مراجعه کودک 9 ساله یک خانواده بود، بیان کرد: با پیگیری پلیس و نیروهای امنیتی، یک فرد مظنون در این رابطه دستگیر شد و تحقیقات از وی به عنوان تنها مظنون پرونده آغاز شد.

صابریان تصریح کرد: شخص دستگیر شده ابتدا اتهام وارده به خود را رد کرد، اما با بازرسی‌های انجام شده از منزل وی، پلیس متوجه وجود چند قطره خون شد که با جست‌وجوی بیشتر، لباس مقتول نیز در خانه قاتل پیدا شد.

دادستان عمومی و انقلاب مهریز با بیان این که پس از پیدا شدن ادله کافی، مقاومت قاتل نیز به پایان رسید، عنوان کرد: وی زمانی که متوجه شد دیگر امکان انکار ندارد، به قتل ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل ) اعتراف کرد.

وی افزود: قاتل در اعترافات خود اعلام کرد که مقتول را در حالی که تنها در کوچه به سمت هیات عزاداری می‌رفته به سوار شدن به موتور و این که من نیز به هیات می‌روم، دعوت کردم و او نیز پذیرفت و سوار شد، اما در راه با ترفندهای مختلف او را به منزل بردم.

ضابطه تشخیص قتل عمد - مجازات قتل در نتیجه تیراندازی چیست ؟ - قتل ناشی از اشتباه - قواعد قتل و قصاص در قانون مجازات اسلامی 

صابریان خاطرنشان کرد: قاتل به قصد آزار و اذیت کودک را به منزل خود برده و در نهایت نیز با یک ضربه چاقو به گلوی وی، کودک را به قتل ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل ) رسانده و پیکر او را در داخل گونی گذاشته و نیمه شب در خیابان رها می‌کند.

وی تصریح کرد: قاتل اکنون به قتل خود اعتراف کرده و روانه زندان شده و دستگاه قضایی نیز با جدیت پیگیر این پرونده خواهد بود.

صابریان به شایعاتی مبنی بر روانی بودن قاتل، حضور داعش در منطقه، ارتکاب قتل  ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل ) توسط اتباع بیگانه، جدا شدن سر پسر بچه از بدن وی و غیره را رد و اظهار کرد: قاتل بومی، اهل و ساکن مهریز بوده و حضور داعش در منطقه یا ارتکاب توسط اتباع بیگانه صحت ندارد.

وی یادآور شد: بررسی‌های اولیه در مورد بیماری روانی قاتل نیز انجام شده و بیماری روانی که از قاتل سلب مسئولیت در قبال رفتار او کند،‌ در وی وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مهریز ادامه داد: قاتل با یک ضربه چاقو کودک را به قتل رسانده و عضوی از بدن وی قطع نشده است.

محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان یزد نیز با ابراز همدردی با خانواده مقتول اظهار کرد: دستگاه قضایی با جدیت با قاتل این پرونده برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم مهریز در آرامش باشند، زیرا قاتل دستگیر شده و پس از محاکمه به اشد مجازات خواهد رسید، قاتل را از اراذل و اوباش دانست و افزود: دستگاه قضایی به سرعت به پرونده وی رسیدگی خواهد کرد.

دستگاه قضایی استان یزد نیز از خانواده‌ها خواست که ضمن نظارت و کنترل بر رفت و آمد فرزندان، نسبت به عدم اعتماد به افراد در کوچه و خیابان به کودکان خود اطلاع‌رسانی و آموزش داشته باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.