×

ثبت حدود مالکیت ها رویکرداصلی سازمان ثبت اسناد کشوراست

ثبت حدود مالکیت ها رویکرداصلی سازمان ثبت اسناد کشوراست

ثبت حدود مالکیت ها رویکرداصلی سازمان ثبت اسناد کشوراست

ثبت-حدود-مالکیت-ها-رویکرداصلی-سازمان-ثبت-اسناد-کشوراست وکیل 

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شفاف سازی و ثبت حدود مالکیت ها و تبدیل تمام اسناد قدیمی و توصیفی به روش های جدید (کاداستر) از مهمترین سیاست ها و رویکردهای مهم این سازمان است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابراهیم شاهرخیان، روز سه شنبه در مراسم تودیع ومعارفه مدیران کل قدیم و جدید ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد افزود: تغییر رویه و تبدیل اسناد قدیمی به کاداستر تا حدود زیادی موجب شفاف سازی و ثبت دقیق اسناد و اطلاعات ثبتی در مالکیت ها و امور اراضی می شود.
 
وی بیان کرد: در روش جدید و استفاده از دستگاه GPS امکان ثبت دقیق اطلاعات بر اساس تغییرات و شرایط جغرافیایی بیش از روش های سنتی و قدیمی است.
 
شاهرخیان با بیان اینکه هم اکنون بیش از 95درصد پرونده های ثبتی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از طریق کاداستر صورت می گیرد ، افزود: این مهم تا حدود زیادی موجب کاهش پرونده های حقوقی وارده به دادگستری ها و کاهش مشکلات ، معارضات و اختلافات ملکی در سطح کشور شده است.
 
وی استفاده از سیستم های الکترونیکی و اصلاح و بازسازی در فرایند صدور اسناد مالکیتی را از دیگر محورها و رویکردهای جدید در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و اظهار داشت: طی یک فراخوان عمومی تمامی اسناد قدیمی و توصیفی در یک فرایند جدید تبدیل به کاداستر خواهند شد.
 
وی یکی از معضلات اساسی و خلاء های موجود در سازمان ثبت و اسناد و واحد های ثبتی سراسر کشور را عدم بروزرسانی در ثبت آمار و اطلاعات ارضی و ملکی دانست و افزود: با رویکرد های جدید و استفاده از روش های الکترونیکی سعی در کاهش تعداد مراجعان به دفاتر ثبتی و رفع این معضل اساسی داریم.
 
شاهرخیان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون و 200 هزارشرکت در سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده است ، افزود: سالانه افزون بر 100میلیون نفر به سازمان های ثبت و اسناد در سطح کشور مراجعه می کنند که برای انجام و ارایه خدمات مطلوب به این حجم مراجعان راهی جز بروزرسانی و الکترونیکی کردن خدمات نداریم.
 
علی جمادی مدیرکل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: بررسی های تحلیلی و کارشناسانه نشان می دهد که یکی از علل وعوامل اصلی در ارتکاب جرم و پرونده های حقوقی ریشه در تحدید حدود اراضی و املاک دارد.
 
معاون سیاسی وامنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: نهادینه کردن فرهنگ ثبت و آگاهی بخشی مردم جهت صدور اسناد مالکیتی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
 
مرتضی رهنما گفت: پاک دستی و جلوگیری از حیف و میل بیت المال ، سنددارکردن اراضی ملی ، جلوگیری از زمین خواری و پول شویی از وظایف و رسالت های مهم دستگاه قضایی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.
 
در این نشست سعید محوری به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد منصوب و از خدمات سید حشمت الله اکبریان مدیرکل سابق تقدیرشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.