×

رشد 11 5 درصدی صدور مجوز سقط درمانی

رشد 11 5 درصدی صدور مجوز سقط درمانی

در نیمه نخست امسال سه هزار و 70 نفر از متقاضیان سقط درمانی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند مجوز سقط جنین درمانی دریافت کردند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مجوزهای صادر شده دوهزار و 753 مورد بود، 11 5 درصد افزایش یافته است

رشد-11-5-درصدی-صدور-مجوز-سقط-درمانی وکیل 

در نیمه نخست امسال سه هزار و 70 نفر از متقاضیان سقط درمانی که به مراکز پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور مراجعه کردند مجوز سقط جنین درمانی دریافت کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مجوزهای صادر شده دوهزار و 753 مورد بود، 11.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در نیمه نخست امسال چهار هزار و 137 نفر برای بررسی و دریافت مجوز سقط جنین درمانی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد برای سه هزار و 70 نفر مجوز سقط درمانی صادر شد.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با 843 مراجعه و 435 مجوز سقط درمانی، خوزستان با 331 مراجعه و 282 مجوز، خراسان رضوی با 331 مراجعه و 300  مجوز و اصفهان با 272 مراجعه و 200 مجوز بیشترین و استان‌های سمنان با 16 مراجعه و 7 مجوز، ایلام با 21 مراجعه و 19 مجوز و خراسان شمالی با 32 مراجعه و 20 مجوز کمترین آمار مراجعین سقط درمانی را داشته‌اند.

خط باریک مجاز و ممنوع در سقط جنین - بررسی جرم سقط جنین - سقط جنین ، تجربه ای جبران ناپذیر - سقط جنین و موارد مجاز قانونی دیدگاه  - مجازات های سقط غیرقانونی جنین - راهنمای صدور مجوز سقط درمانی و مصادیق آن ابلاغ شد - همه ناهنجاری های جنینی به سقط درمانی منجر نمی شود - سقط درمانی در حقوق ایران - سقط جنین از پنهان کاری تا واقعیت 

همچنین در این مدت آمار مراجعین سقط درمانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور کلی با رشد 6 درصدی مواجه بوده و از سه هزار و 904 نفر در شش ماهه نخست سال گذشته با چهار هزار و 137 نفر در مدت مشابه امسال رسیده است.

گفتنی است طی پنج سال گذشته (1388 تا 1392) آمار مراجعین متقاضی سقط درمانی همواره با افزایش مواجه بوده به نحوی که از سه هزار و 480 نفر در سال 1388 با هفت هزار و 616 نفر در سال گذشته رسیده است.

متقاضیان سقط درمانی به موقع به پزشکی قانونی مراجعه کنند

یکی از مهم ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی )  سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح در جنین) و یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر دوره ای باشد. در صورتی که مادر مهم ترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین باید توجه داشت که همه ناهنجاری های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی شود و تنها ناهنجاری هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تأیید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود.

منبع : سازمان پزشک قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.