×

تثبیت مالکیت اراضی دولتی نیازمند توجه دستگاه های متولی است

تثبیت مالکیت اراضی دولتی نیازمند توجه دستگاه های متولی است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت مالکیت اراضی دولتی و منابع طبیعی را منوط به توجه و همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی صیانت از این عرصه‌ها دانست

تثبیت-مالکیت-اراضی-دولتی-نیازمند-توجه-دستگاه-های-متولی-است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت مالکیت اراضی دولتی و منابع طبیعی را منوط به توجه و همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی صیانت از این عرصه‌ها دانست.

 احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه در جلسه شورای قضایی استان البرز ضمن بیان این مطلب گفت: دستگاه قضایی وظیفه سنگینی درخصوص تثبیت مالکیت ها و حفظ منافع ملی دارد و تحقق این امر همدلی، همکاری و حساسیت همه مجموعه‌ها را طلب می‌کند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که نگاه کلان و حساسیت در بخش منابع ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: دستگاه‌های اجرایی نباید در حوزه تغییر کاربری‌ها توجه صرف به منابع اقتصادی و درآمدزایی داشته باشند و نگاه ملی را در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار دهند و در حوزه حفظ کاربری اراضی کشاورزی، مصلحت عمومی جامعه را مدنظر قرار دهند.

تویسرکانی افزود: اجرای کاداستر جامع و پوششی با توجه به این که استان البرز دارای درصد بالایی از اراضی دولتی است. بسیار ضروری و اساسی است و باید توجه شود که این اراضی و منابع طبیعی که بخش حیاتی جامعه محسوب می‌شود به وسیله ساخت و سازهای غیرقانونی از بین نرود.

وی با اشاره به این که خدمت گذاری درست و اجرا و نظارت دستگاه های ذی صلاح در تثبیت مالکیت اراضی دولتی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: هزینه‌هایی که دستگاه قضایی برای رفع تصرف اراضی دولتی متحمل می‌شود، بسیار سنگین است؛ لذا دستگاه های متولی مربوطه نباید در این زمینه کوتاهی کنند، چرا که کم کاری در این حوزه هزینه های بالایی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

در راستای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی و املاک ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان بهزیستی توافقنامه امضا کردند - منابع ملی در دستان زمین خواران - اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی 

معاون قوه قضاییه با اشاره به این که همکاری و تعامل خوبی فی مابین دستگاه اجرایی و قضایی استان البرز وجود دارد، بیان کرد: تداوم همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های متولی زمینه ساز اجرای سریع و کامل کاداستر در منطقه البرز خواهد بود و انتظار داریم دستگاه‌های متولی صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی هم در استان از اراضی و منابع ملی مراقبت بیشتری کنند.

وی تاکید کرد: با اجرای کامل کاداستر، اسناد اراضی دولتی به فوریت صادر و از تعدی و تصرف آن توسط افراد فرصت طلب و سود جو جلوگیری خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.