×

نقش صنعت بیمه در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی

نقش صنعت بیمه در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی

نقش صنعت بیمه در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی

نقش-صنعت-بیمه-در-کاهش-ورودی-پرونده-به-دستگاه-قضایی

نشست هم‌اندیشی رییس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان سمنان با مدیران صنعت بیمه در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه سمنان، احمد سیاوش‌پور ـ رییس شورای قضایی استان سمنان ـ طی سخنانی در این نشست تصریح کرد: امروزه موقعیت شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه به نحوی است که می‌توانند با اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها و دعاوی به دادگستری خصوصا در بحث تصادفات و بیمه حوادث مفید واقع شوند.

وی ادامه داد: فرهنگ بیمه در جامعه باید گسترش یابد و فواید استفاده از صنعت بیمه در جهت کاهش خسارت و همچنین افزایش اطمینان در میدان عمل و افزایش قدرت ریسک به مردم و به طور خاص به سرمایه‌گذاران و صنعتگران گوشزد شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: در بازدید از زندان‌ها شاهد حضور برخی از مرتکبان جرایم غیر عمد در جمع مجرمان جرایم عمدی هستیم که حضور این افراد در آن محیط هیچ سنخیتی با شان و شخصیتشان ندارد؛ در حالی که این افراد در صورت استفاده از بیمه و توجه به ضرورت آن می‌توانستند به فعالیت‌های مفید خود در جامعه استمرار بخشند.

سیاوش‌پور از روسا و مدیران صنعت بیمه در استان سمنان خواست تا در هنگام بروز حوادث و ایجاد مشکل برای افراد جامعه همانند زمان عقد قرارداد با روی گشاده و اعتماد متقابل رفتار کنند و اصل را بر صداقت و اعتماد قرار دهند.

وی همچنین از مدیران بیمه خواست تا با اصلاح ساختار و فرآیند پرداخت دیات در جهت تسریع در رفع مشکلات مردم و افزایش مصالحه میان مقصر و زیان‌دیده تلاش کنند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان سمنان نیز در این نشست به قانون بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: طبق قوانین، بیمه‌ها موظف به پرداخت 50 درصد دیه صدمات بدنی ناشی از تصادفات قبل از حکم دادگاه هستند.

عباس علائیان افزود: کسر درصدی از مبالغ مربوط به دیات قبل از حکم دادگاه موجب کاهش تراضی از سوی مردم در پرونده‌های مربوط به بیمه می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.