×

نیاز به شناخت قوانین حقوقی و ثبتی دلیل ساخت برابر با اصل بود

نیاز به شناخت قوانین حقوقی و ثبتی دلیل ساخت برابر با اصل بود

رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت با توجه به اینکه اکثر مردم از مزایای تنظیم سند رسمی اطلاعی ندارند، در کانون سردفتران تصمیم بر آن شد تا در قالب یک مجموعه تلویزیونی، قوانین ثبت در معاملات را به هموطنان نشان دهیم

نیاز-به-شناخت-قوانین-حقوقی-و-ثبتی-دلیل-ساخت-برابر-با-اصل-بود

رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: با توجه به اینکه اکثر مردم از مزایای تنظیم سند رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) اطلاعی ندارند، در کانون سردفتران تصمیم بر آن شد تا در قالب یک مجموعه تلویزیونی، قوانین ثبت در معاملات را به هموطنان نشان دهیم.

 محمدرضا دشتی‌اردکانی ادامه داد: در این راستا از آقای جلال الدین دری که هم کارگردان و نویسنده است و هم از سردفتران کانون، خواستیم تا فیلمنامه‌ای را درباه ترویج سند رسمی بنویسد و کارگردانی آن را هم به عهده بگیرند. پس از تنظیم سناریو و مطالعات مقدماتی، از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون برای حضور در این پروژه استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در سریال برابر با اصل تلاش شده تا مزایای سند رسمی و چگونگی تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی را از طریق داستانی اجتماعی به مخاطبان شبکه یک سیما نشان دهیم.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: با توجه به پخش 10 قسمت از این سریال، هموطنان و همینطور همکاران سردفتر من از سراسر کشور از طریق پورتان کانون سردفتران و دفتریاران پیام‌های مختلفی مبنی بر رضایت از پخش سریال برابر با اصل ارسال و از اینکه این مجموعه توانسته این قسمتی از جامعه که در خصوص مزایای سند رسمی آگاهی نداشتند را آگاه کند، تشکر کردند.

این مسئول قضایی با بیان اینکه تنظیم سند به‌صورت رسمی مهمترین رکن در اسناد تنظیم شده است، تصریح کرد: پرونده‌هایی که در خصوص ملک و املاک و اموال مردم در محاکم دادگستری تشکیل می‌شود، بیشتر درباره تنظیم سند عادی است. مردم باید بدانند برخلاف سند رسمی، سند عادی قابل انکار است، ولی اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شوند، پشتوانه‌اش قوه قضاییه است و تمام دوایر دولتی ملزم هستند که مفاد این سند رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) را اجرا کنند و هیچ نهاد و اراده‌ای نمی‌تواند این سند رسمی را که در دفاتر تنظیم و ثبت شده، انکار کند.

ارزش محتویات و مندرجات سند رسمی - تنظیم سند رسمی - نکاتی درباره اسناد رسمی و عادی 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تشکر از رییس قوه قضائیه، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر شبکه یک صدا و سیما به دلیل ساخت چنین مجموعه تلویزیونی، ابراز امیدواری کرد تا پیام‌های آشکار سریال برابر با اصل بتواند به مردم در تنظیم اسناد به‌خصوص در انجام معاملات ثبتی کمک کند.

دشتی اردکانی در پاسخ به این سوال که آیا کانون قصد دارد در آینده در ساخت مجموعه تلویزیونی با چنین رویکردی مشارکت کند، گفت: پس از پایان سریال و جمع آوری بازخوردهای آن، در صورت موافقت مسئولان قوه قضائیه و اقبال مردمی برای ساخت سریالی دیگر با صدا و سیما همکاری خواهیم کرد، البته باید ببینیم این سریال چقدر در انتقال نکات آموزشی موفق بوده و درصورت موفق بودن، قطعا ساخت مجموعه دیگری را آغاز می‌کنیم.

وی درباره بازخورد پخش سریال برابر با اصل در بین مسئولان قوه قضائیه نیز گفت: قرار است پس از پایان سریال برابر با اصل یک نظرسنجی از مسئولان قوه قضائیه و سران دفاتر اسناد رسمی در این باره انجام دهیم.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری و مشارکت در این مجموعه تلویزیونی افزود: این دومین تجربه ما بود که در عرصه تلویزیون وارد شدیم، ولی امیدوارم در دوران مدیریت آقای سرافراز در رسانه ملی بتوانیم برای ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و تله فیلم با موضوع ثبتی و حقوقی همکاری کنیم.

دشتی اردکانی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که برای ساخت سریال هایی با موضوع حقوقی، ما مشاورانی را در کنار کارگردانان و فیلمنامه نویسان قرار می دهیم بنابراین این فضا و زمینه برای همکاری همه کارگردانان و فیلم سازان فراهم هست تا درباره تولید آثار هنری با موضوع ثبت در معاملات فعالیت کنند.

وی درباره موفقیت سریال برابر با اصل در انتقال پیام‌های حقوقی به مردم تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم که این سریال در انتقال نکات آموزشی صد در صد موفق بوده یا نه، ولی حداقل می توانم بگویم این سریال توانست مردم را با اصطلاحات حقوقی و معاملات ثبتی آشنا کند، هدف ما هم آموزش مردم است و اعتقاد دارم متاسفانه آموزش نه تنها در مورد مسایل حقوقی، ثبتی و دفاتر اسناد رسمی در جامعه کم است، بلکه تقریبا ما در تمام شئونات جامعه مبتلا به فقر آموزشی هستیم.

دشتی‌اردکانی افزود: ما برآن شدیم که بتوانیم در این سریال فقط به مردم آموزش بدهیم، چون می‌دانیم ناآشنایی با امور حقوقی در معاملات ثبتی چگونه می‌تواند ماحصل یک عمر تلاش و کوشش یک فرد و خانواده را بر باد دهد. ما با پخش سریال برابر با اصل تلاش می کنیم تا اندکی جامعه را با مسایل ثبتی و حقوقی در معاملات آشنا کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.